تبریز؛

بررسی ایجاد پیاده راه در خیابان جمهوری تبریز

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت : اجرای طرح پیاده راه جمهوری برای تحقق برنامه های آماده سازی شهر برای تبریز 2018 است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ پورمهدی در جلسه شورای هماهنگی ترافیک شهرهای استان افزود : این محدوده از بررسی ایجاد پیاده راه در خیابان جمهوری تبریزلحاظ جغرافیایی در هسته مرکزی شهر قرار دارد و به دلیل قرارگیری رد محدوده بازار تبریز نقش موثری در اقتصاد شمال غرب ایفا می کند.
وی گفت : این طرح تا کنون تنها به صورت ترافیکی مطرح شده اما جنبه شهری و معماری و زیبایی آن نیز بسیار مهم است.
به گفته پورمهدی در شهرداری تبریز طرحهایی ارائه می شود تا همزمان با کف سازی خیابان ، نماسازی هم انجام شود چرا که سیمای ساختمانها همگون و منتاسب نیست.
معاون امور عمرانی استاندار افزود : باید فضا و محیط این طرح به نوعی باشد که گردشگران به سهولت و رغبت در بازار تبریز حضور پیدا کنند و از ابعاد و زوایای محتلف آن بازدید داشته باشند.
وی همچنین در خصوص اجرای طرح L . E . Z یا همان کاهش تردد خودورهای آلاینده در کلانشهر ها هم گفت : به ازای هر افزایش در میزان جابه جایی مسافران درون شهری با حمل و نقل عمومی به خصوص قطار شهری ، یارانه ای برای مدیریت شهرها اختصاص داده می شود و برای برخورداری از این یارانه ها باید دستگاههای مرتبط هماهنگی های لازم را برای تسریع در اجرای طرح داشته باشند.
سرهنگ میکائیلی رئیس پلیس راهور استان هم گفت : وانت بارها و گاری های دستی در خیابان دارایی تجمع می کنند که باید چاره ای برای آن اندیشیده شود.
وی افزود : اگر چه پیاده راه جمهوری به دلیل ملاحظات موجود در اولویت اجرا است اما خیابانهای 17 شهریور و پاستور جدید و فردوسی مستعد ترین و استانداردترین محدوده ها برای اجرای پیاده راه شهری در تبریز هستند که مطالعات آنها انجام شده و به ترتیب باید در اولویت اجرا قرار بگیرند .

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار