کرمان؛

حق کرمان از معادن کامل پرداخت نمی شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: 200 میلیارد تومان حقوق دولتی از معادن استان کرمان وصول و به خزانه کشور واریز شده که حق کرمان از این مبلغ 60میلیارد تومان است از هرگز محقق نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،مهدی حسینی نژاد در نشست هم اندیشی و رسیدگی به مشکلات معادن استان کرمان با حضور حسین امیری خامکانی رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان و جمعی از کارشناسان حوزه معدن افزود: امروز 200 میلیارد تومان بابت حقوق دولتی و موارد دیگر در استان کرمان وصول و به حساب خزانه کشور واریز شده که طبق قانون، 15 درصد این مبلغ باید به خزانه استان برگشت داده شود.
وی خاطرنشان کرد: مجموع پولی که از خزانه به حساب استان کرمان واریز شده 0.05 درصد است و مجموع اعتباری که به حساب وزارت صنعت، معدن و تجارت واریز شده 14 درصد در گذشته و سه درصد در سال های اخیر بوده و همین امر موجب می شود که وزارت صنعت و معدن هم اعتباری نداشته باشد که بخواهد در توسعه زیرساختهای استانها هزینه کند.
وی تصریح کرد: از مجموع پولی که استان به حساب خزانه واریز می کند، باید 15 درصد به حساب استان کرمان و 65 درصد هم به حساب سازمان مربوط واریز شود که این اتفاق رقم نمی خورد.
وی با بیان اینکه درخواست ما تنها دریافت سهم استان کرمان است عنوان کرد: از این 200 میلیارد تومان که به حساب خزانه واریز شده می توانیم حداقل 60 میلیارد تومان را در استان برای کارهای زیادی که برنامه ریزی کرده ایم هزینه کنیم.
حسینی نژاد بیان کرد: برای استان کرمان اولویت هایی را مشخص کرده ایم و می گوییم در یک مرحله بخش زغال این استان تعیین تکلیف شود و در مراحل بعدی هم به ترتیب یک بخش را احیا و توانمند کنیم زیرا این پول سالها در اختیار استان کرمان نبوده است.
وی تصریح کرد: معتقدیم باید به گونه ای برنامه ریزی شود که 15 درصد پول در ابتدای امر به حساب خزانه استان کرمان و مابقی به خزانه کشور واریز شود با این کار اشتغالزایی زیادی در این استان رقم خواهد خورد.
انتهای پیام/ی

برچسب ها: معادن ، صنعت و معدن ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.