اهواز؛

خوزستان رتبه اول پیش دبستانی کشور

استاندار خوزستان گفت: رتبه پیش‌دبستانی استان در گذشته 18 بوده که اکنون به رتبه اول در کشور ارتقا پیدا کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛دکتر غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان با بیان اینکه در زمینه کنکور 20 درصد دانش‌آموزان استان بنیه علمی خوب اما بنیه مالی ضعیفی داشتند بیان داشت: تأکید کردیم برای این دانش‌آموزان جلساتی برگزار و اعتبارات لازم تأمین شود؛ من انتظار حمایت جدی و بسیج همگانی برای این کار خیر جمعی را دارم.

دکتر غلامرضا شریعتی با بیان اینکه رتبه پیش‌دبستانی استان در گذشته 18 بوده که اکنون به رتبه اول در کشور ارتقا پیدا کرده است، اظهار کرد: مشکلات زیادی در زمینه زیرساخت‌ها متوجه خوزستان است و یکی از دلایل ترک تحصیل و افت تحصیلی دو زبانه بودن این استان است.

وی با اشاره به آمار بازماندگان از تحصیل در استان، افزود: در خوزستان تعداد بازماندگان از تحصیل زیاد است، ما اعلام کردیم که هزینه موردنیاز برای جبران این عقب‌ماندگی را به هر نحوی فراهم می‌کنیم تا این افراد هم از آموزش برخوردار شوند.

استاندار خوزستان همچنین با بیان اینکه خوزستان از لحاظ تولید برق بیشترین میزان تولید را در کشور دارد، از وضعیت برق در استان انتقاد و عنوان کرد: از بین 200 پست برق در خوزستان بیش از 70 مورد ایستگاه‌های موقت است و این از کم‌توجهی‌هایی است که استان دچار آن شده است.

شریعتی ادامه داد: به‌طور مثال در حاشیه‌های شهر ماهشهر شهرک‌هایی وجود دارد که وضعیت مناسبی برای زندگی ندارند، اما در کنار آن‌ها بنگاه‌های اقتصادی بزرگی در استان وجود دارد که اعتبارات زیادی را در موارد مختلف هزینه می‌کنند اما این هزینه‌ها اثربخشی چندانی برای استان ندارد و جایی صرف می‌شود که ناپایدار و گذرا بوده و رضایت و رفاه اجتماعی را فراهم نمی‌کند.

وی با تأکید بر اینکه باید به خدمات اجتماعی جهت‌گیری پایدارتری داده شود، خاطرنشان کرد: شاید اگر بررسی جامعی انجام شود، بتوان کاری کرد که هزینه‌ها در حوزه‌هایی با اثربخشی مناسب صرف شوند و اثر آن بر توسعه استان بیشتر باشد که یکی از این حوزه‌ها آموزش و پرورش است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه برای حوزه‌های مختلف در استان مدیریت یکپارچه‌ای اعمال نشده است، گفت: ما در حوزه پیش‌دبستانی یک بسیج عمومی انجام دادیم که موجب شد چهار هزار نفر در استان در این حوزه مشغول به کار شوند و در نهایت خوزستان در زمینه پیش‌دبستانی از رتبه 18 به رتبه اول کشور ارتقا پیدا کرد. اگر این کار تداوم پیدا کند نتیجه آن در سال‌های آینده مشخص خواهد شد.

شریعتی افزود: دانش‌آموزانی که امروز از مدارس فارغ‌التحصیل می‌شوند در آینده استان را می‌چرخانند؛ این افراد هرچه از پایه قوی‌تر باشد بهتر می‌توانند این کار را انجام دهند اما این امر، عزم و اراده مسئولان را می‌طلبد که باید اراده جدی‌تر و مؤثرتری به خرج دهند؛ تأکید من این است که برای مسائل مالی برنامه‌ریزی شود.

وی با بیان اینکه تلاش بر این بود که در حوزه‌های زیرساختی مختلف که در سلامت جامعه مؤثر است کار شود اظهار کرد: ما در زمینه کنکور با دانش‌آموزانی مواجه شدیم که از لحاظ بنیه علمی، هوش و استعداد خوب بودند اما از لحاظ بنیه مالی وضعیت مناسبی نداشتند و امکان اینکه پا به پای دیگر دانش‌آموزان حرکت کنند برای آن‌ها وجود نداشت که تأکید کردیم برای این دانش‌آموزان که حدود 20 درصد را تشکیل می‌دادند چنین جلساتی برگزار و اعتبارات لازم تأمین شود.

شریعتی ادامه داد: سایر دانش‌آموزان نیز با برنامه‌ریزی مناسب تحت پوشش قرار گرفتند و کلاس‌های کنکور برای آن‌ها برگزار شد. امیدواریم این کارها تداوم پیدا کرده و نتایج خوبی را در سال‌های آینده عاید استان کند. من انتظار حمایت جدی و بسیج همگانی برای این کار خیر جمعی را دارم؛ باید تلاش شود کارهای خیر ما از خیر فردی به خیر جمعی سوق داده شود تا اثر آن بر جامعه نمایان شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.