رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا:

پاکستان در استراتژی جدید «ترامپ» در افغانستان نقش اساسی خواهد داشت

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد دولت آمریکا در نظر دارد تا به معضل افغانستان به تنهایی نپردازد و پاکستان در استراتژی جدید دولت «ترامپ» در قبال افغانستان نقش اساسی خواهد داشت.

آمریکا به معضل افغانستان به تنهایی نمی‌پردازد/ پاکستان مانع فعالیت شبکه حقانی شودبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «ژنرال «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد که برای پیروزی آمریکا در افغانستان، نخست باید امنیت  مرزهای پاکستان و افغانستان تامین شود و روابط نظامی و سیاسی موثری بین کابل و اسلام‌آباد شکل بگیرد.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا تاکید کرد، پاکستان باید اطمینان بدهد که «شبکه حقانی» و طالبان از پناهگاه امن در آسیای جنوبی برخوردار نخواهد بود.

 وی در ادامه افزود این بار آمریکا به معضل افغانستان به تنهایی نخواهد پرداخت، زیرا برای پاکستان در استراتژی جدید آمریکا، جایگاه مهمی در نظر گرفته شده است.

ژنرال دانفورد گفت احتمالا  تا کمتر از سه هفته آینده، «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا، تصمیم خود  را درباره میزان افزایش سربازان آمریکایی در افغانستان اعلام کند.

وی در ادامه افزود: پاکستان برای افغانستان و امنیت کشور نقش کلیدی دارد.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا همچنین اظهار داشت که 17 گروه تروریستی در آسیای جنوبی فعالیت دارند که برای سرکوب این گرو‌ه‌ها آمریکا به رویکرد اجماع و منطقه‌ای نیاز دارد.

ژنرال دانفورد تصریح کرد این استراتژی تنها افغانستان را در بر نخواهد گرفت زیرا عوامل  وابسته به یکدیگر هستند که باعث ایجاد مشکلات در افغانستان و  منطقه شده‌اند که علاوه بر میزان افزایش نیروها به این عوامل نیز پرداخته خواهد شد.

این در حالی است که با گذشت 6 ماه از روی کار آمدن دونالد ترامپ، دولت جدید آمریکا نتوانسته است تا استراتژی جدید خود در قبال افغانستان را اعلام کند.

قبل از این طرح جنگی «مک ماستر» که از سوی مشاور امنیت ملی آمریکا به کاخ سفید پیشنهاد شده بود و بر تشدید جنگ در افغانستان تمرکز داشت، ظاهرا از سوی دونالد ترامپ مورد تایید قرار نگرفته است.

هم اکنون 14 هزار نیروهای خارجی در افغانستان حضور دارند که  8400 نفر از آنان را نیروهای آمریکایی تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار