کرمانشاه؛

برگزاری همایش توسعه رشته های تحصیلی

همایش توسعه رشته های تحصیلی و نیز استقرار پایه یازدهم در هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش مناطق اورامانات در هنرستان کشاورزی مهر شهرستان روانسر برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ویسی مدیر آموزش و پرورش شهرستان روانسر در این همایش با اشاره به اهمیت هنرستان های فنی و کاردانش در آماده سازی نیروی انسانی برای ورود به بازار کار گفت: بیش از 249 هنرجو دختر و پسر درهنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش این شهرستان تحصیل می کنند.

ویسی با اشاره به این که شش هنرستان در سطح شهرستان روانسر فعال است افزود: در هنرستان های فنی و کاردانش این شهرستان 13 رشته تحصیلی دایر است و به هنر آموزان در شاخه های فنی وحرفه ای و کاردانش آموزش داده می شود.

مدیر آموزش و پرورش با اشاره به موقعیت منطقه اورامانات و گردشگر پذیری و جاذبه های طبیعی آن گفت: ایجاد رشته گردشگری در هنرستان های فنی و کاردانش می تواند علاوه بر گرایش جوانان به رشته های فنی زمینه جذب آنان به بازار کار و نیز توسعه گردشگری در مناطق اورامانات را به همراه داشته باشد.

حشمت اله حسنی پیرمحمدی رییس اداره فنی حرفه ای و کاردانش اداره کل آموزش وپرورش استان کرمانشاه نیز گفت : پیش بینی می شود در سال تحصیلی جدید بیش از 38 درصد دانش آموزان متوسطه دوم در هنرستان های فنی و کاردانش ثیت نام شوند. 

حسنی افزود: در هنرستان های کاردانش و فنی و حرفه ای استان بیش از 153 رشته تحصیلی برای هنر آموزان تعریف شده است. 

وی به آمار تحصیل 40 درصدی پسران در هنرستان های استان اشاره و گفت: 60 درصد دختران نیز در هنرستان در حال تحصیل هستند، اما آمار هنرجویان در رشته های کاردانش کمتر است
حسنی با اشاره به این که 18 هنرستان فنی حرفه ای و کاردانش در منطقه اورامانات فعال است گفت: بیش از 835 هنر آموز دختر و پسر منطقه اورامانات در 44 رشته شاخه های فنی و کاردانش تحصیل می کنند.


انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار