نجات بیش از 500 نفر در عملیات امداد و نجات

امدادگران هلال احمر گیلانی به بیش از 500 نفر خدمات امداد و نجات ارائه کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان در نشست هم اندیشی با جمعی از امدادگران فعال استان در رشت گفت: امدادگران جمعیت هلال احمر گیلان از ابتدای امسال تاکنون با اجرای 400 عملیات امداد و نجات به این تعداد از افراد خدمات امدادی ارائه کردند.


مهدی ولی پور همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در سالهای اخیر برای تامین تجهیزات امدادی و پشتیبانی از جمله خرید یک دستگاه بالگرد، دهها خودرو و تجهیزات امدادی و پشتیبانی افزود: شرایط اقلیمی و گردشگری استان ایجاب می کند تا هر چه بیشتر در جهت بهبود امکانات و تجهیزات امداد و نجات اقدام شود.


وی با بیان اینکه امسال حدود 2 میلیارد تومان برای تامین مایحتاج امدادی استان در نظر گرفته شده است گفت : برای تجهیز و تامین نیازهای امدادی و پشتیبانی جمعیت هلال احمر گیلان حداقل به 6 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که باید از محل اعتبارات ملی تامین شود.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان همچنین گزارشی از عملکرد امدادگران فعال این جمعیت در سال گذشته ارایه کرد و افزود: نجات بیش از هزار و 300 نفر از بین 17 هزار و 558 آسیب دیده و اسکان اضطراری هزار و 807 نفر و همچنین توزیع 300 تن انواع آذوقه در مناطق صعب العبور با 9 سورتی پرواز بالگرد امداد و نجات استان از عمده ترین اقدامات جمعیت هلال احمر گیلان در سال 95 بود.


مهدی ولی پور افزود : بیش از 50 درصد عملیات های امداد و نجات استان به سوانح جاده ایی اختصاص دارد.


وی تصریح کرد: در حال حاضر 2 هزار نفر در16 شهرستان گیلان عضو افتخاری و فعال امدادگران جمعیت هلال احمر هستند. 

 

 انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.