سنندج؛

عضویت 11 دستگاه در شورای زکات کشور

مدیرکل امور اجرایی زکات کشور گفت: هم اکنون 11 دستگاه عضو شورای زکات هستند، که وظایف هر کدام از این دستگاه ها مشخص شده است

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛نجفعلی انتظاری دیروز در نشست تخصصی زکات فطریه و مال التجاره استان کردستان در سنندج از زکات به عنوان یکی از شاخص های اقتصاد مقاومتی نام برد وگفت:ترویج زکات در جامعه می تواند به رونق اقتصادی کمک کند.

وی افزود: اگر پرداخت زکات در جامعه به صورت منظم انجام شود بسیاری از مشکلات اجتماعی ناشی از مسائل اقتصادی و فقر را می توان رفع کرد.
وی اظهار کرد: پرداخت کامل زکات از سوی مردم و مدیریت صحیح توزیع آن منجر به ریشه کن شدن فقر و محرومیت در جامعه خواهد شد.
مدیرکل امور اجرایی زکات کشور با اشاره به وظایف هرکدام از دستگاه های عضو شورای زکات هستند، گفت: وظایف هر کدام از این دستگاه ها مشخص شده است و کمیته امداد امام(ره) نیز به عنوان دبیرخانه این شورا از سوی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مسئولیت قانونی و شرعی جمع آوری و توزیع زکات را بر عهده دارد.
انتظاری با بیان اینکه اثربخشی زکات در میان جامعه باید دیده شود، عنوان کرد: یکی از ظرفیت هایی که در این زمینه می تواند از محل زکات جمع آوری شده مورد توجه قرار گیرد تامین مسکن محرومان است.
وی با اشاره به تشکیل شوراهای زکات در سطح روستاها گفت: یکی از اولویت های هزینه کرد زکات همان روستای محل جمع آوری زکات است.

مدیرکل امور اجرایی زکات کشور همچنین با اشاره به نقش امامان جمعه و جماعات در ترویج و تشویق مردم به پرداخت زکات افزود: باید در این زمینه با همکاری امامان جمعه از ظرفیت نمازهای جمعه استفاده کرد.
وی گفت: پرداخت و دریافت زکات دارای موازین شرعی است و از حساسیت ها و شرایط خاصی برخوردار است که به عنوان منشور اخلاقی، جمع آوری زکات از سوی عاملان زکات باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان اظهار کرد: با جمع آوری زکات از مودیان و خیران و ساماندهی و توزیع مناسب آن در بین نیازمندان جامعه باید امانتدار این مسئولیت باشیم.
سال گذشته، 42 میلیارد و 608 میلیون و 909 هزار و 750 ریال زکات فطریه و کفاره در استان کردستان جمع آوری شد.

 انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.