نزول بهای نفت به پایین‌ترین سطح در ۷ ماه گذشته

اشباع کنونی بازار نفت، بهای طلای سیاه را به پایین‌ترین سطح در ۷ ماه گذشته رساند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به دنبال وجود نشانه هایی از افزایش ذخایر نفت خام آمریکا که در واقع تلاش کشورهای عضو و غیرعضو اوپک را برای کاهش سطح تولید بی نتیجه کرده است، بهای نفت امروز (سه شنبه) به کمترین سطح در هفت ماه گذشته رسید.

سقوط نفت در بازارهای جهانی

بهای نفت خام برنت امروز با 4 سنت افزایش به 46 دلار و 95 سنت در هر بشکه رسید. این درحالیست که روز گذشته (دوشنبه) نفت خام برنت با 46 سنت کاهش (معادل 1 درصد) به 46 دلار و 91 سنت در هر بشکه رسیده بود. این کمترین رقم از 29 نوامبر سال گذشته میلادی محسوب می شود؛ یعنی یک روز پیش از آنکه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و دیگر تولیدکنندگان موافقت کردند که از اول ژانویه سال جاری میلادی به مدت شش ماه سطح تولید را کاهش دهند.

بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) هم با 1 سنت کاهش به 44 دلار و 19 سنت در هر بشکه رسید. روز گذشته وست تگزاس اینترمیدیت نیز با 54 سنت کاهش (معادل 1.2 درصد) به 44 دلار و 20 سنت در هر بشکه رسیده بود که این کمترین رقم از 14 نوامبر محسوب می شود.

هر دو شاخص بهای نفت در مقایسه با اواخر ماه مه سال جاری میلادی که اوپک، روسیه و دیگر تولیدکنندگان نفت موافقت کردند توافق نفتی کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه را تا مارس 2018 تمدید کنند، با حدود 15 درصد کاهش همراه بوده‌اند.

گزارشها حاکی از آن است که سطح تولید اوپک در ماه مه با افزایش همراه بوده است؛ زیرا لیبی و نیجریه که از پایبندی به توافق اوپک مستثنی هستند سطح تولید خود را افزایش داده اند.

کارشناسان همچنین اعلام کردند که افزایش ذخایر نفت خام آمریکا هم به اشباع کنونی بازار منجر شده است. داده های منتشر شده در روز جمعه نشان داد آمریکا برای بیست و دومین هفته متوالی فعالیت های حفاری خود را افزایش داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار