افزایش بهای نفت در پی کاهش صادرات طلای سیاه قزاقستان

پس از اینکه قزاقستان اعلام کرد صادرات نفت خود را کاهش داده است، بهای طلای سیاه با افزایش همراه بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، پس از آنکه تعدادی از کشورهای تولیدکننده نفت، سطح صادرات خود را کاهش دادند و افزایش سکوهای حفاری آمریکا هم به سرعت قبل پیش نرفت، بهای طلای سیاه در بازارهای جهانی اندکی افزایش یافت. این در حالیست که بخاطر وجود نگرانی‌هایی از اشباع کنونی بازار، بهای نفت خام برنت در آخر هفته برای چهارمین هفته متوالی با کاهش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت با 45 سنت افزایش، به 47 دلار و 37 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز با 28 سنت افزایش، 44 دلار و 74 سنت در هر بشکه معامله شد. این در حالیست که هر دو شاخص نفت در آخر هفته با کاهش 1.6 درصدی همراه بودند.

روز پنجشنبه بهای نفت به پایین ترین سطح در شش ماه گذشته رسید. از اواخر ماه مه که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) موافقت کردند که توافق نفتی کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا مارس 2018 تمدید کنند، بهای طلای سیاه با بیش از 12 درصد کاهش همراه بوده است.

قزاقستان که به عنوان یکی از کشورهای غیرعضو اوپک سال گذشته توافق کرده بود تولیدات نفتی خود را کاهش دهد، اعلام کرد در‌ ماه‌های ژوئن و ژوئیه سطح تولید خود را کاهش خواهد داد. این در حالیست که لیبی و نیجریه بخاطر حضور شورشیان و سوء مدیریت دولت، از پایبند بودن به توافق نفتی اوپک مستثنی هستند.

شرکت نفت و گاز آمریکایی «بیکر هیوز» روز جمعه اعلام کرد آمریکا برای بیست و دومین هفته متوالی، تعداد سکوهای حفاری خود را افزایش داده است، اما میزان افزایش سکوهای حفاری آمریکا در ماه‌های اخیر در مقایسه با گذشته کاهش یافته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار