آخرین خبرها از تحولات میدانی سوریه؛

تسلط رزمندگان مقاومت بر شهر «الرصافة» در حومه جنوبی رقه/ رکورد نیروهای سوری در انهدام ادوات نظامی داعش

وزارت دفاع سوریه با انتشار بیانیه‌ای، از پیشروی گسترده نیروهای سوری و دستاورد برجسته نیروهای مقاومت در حومه جنوبی رقه خبر داد.

تسلط رزمندگان مقاومت بر شهر «الرصافة» در حومه جنوبی رقه/ رکورد نیروهای سوری در انهدام ادوات نظامی داعشبه گزارش خبرنگار حوزه تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دفاع سوریه با انتشار بیانیه‌ای، از پیشروی گسترده نیروهای سوری و دستاورد برجسته نیروهای مقاومت در حومه جنوبی رقه خبر داد.

در این بیانیه آمده است: نیروهای ارتش سوریه با مشارکت نیروهای هم‌پیمان و رزمندگان مقاومت، عملیات نظامی موفقی را در حومه رقه جنوب به‌انجام رسانده و توانستند تسلط خود را بر شهر «الرصافة» و بیش از 20 شهرک و زمین زراعتی این منطقه تثبیت کنند.

به‌نقل از شبکه المنار لبنان؛ مهم‌ترین شهرک‌ها و زمین‌های زراعتی که در حومه جنوبی رقه به‌تسلط نیروهای مقاومت درآمدند، عبارتند از: العيساوي، جعيدين، الكرادي، خربة الميتاها، الصيان، حقل نفط الثورة، محطة نفط الرصافة، ضهرة أنباج، جب أبيض، بئر أبو السنابل، خربة علاوي الدخيل، جب الغانم، أبو سوسة، جب عزيز، بئر أنباج، شارة أنباج، تل قليب، بئر قليب، جب أفابوس، جب مشرفة أنباج، تل العفطة، رجم الهورة، رجم الصافية، بئر الدران، فر العداد.

لازم به‌ذکر است که این نبردها موجب به‌هلاکت رسیدن شمار زیادی از تروریست‌های داعش شده و در ادامه انهدام 6 خودروی زرهی BMB، تانک، 10 توپ، 9 خمپاره‌انداز، راکت‌انداز و بیش از 100 خودروی مختلف را به‌همراه داشت.

رقه یکی از مهم‌ترین و در واقع اصلی‌ترین مقر تروریست‌های داعش در سوریه به‌شمار می‌رود. میزان پیشروی‌های نیروهای ارتش سوریه و خسارات وارد شده به تروریست‌ها بیانگر آنست که مدل نابودی و از بین رفتن محور تروریسم که پیش از این در عراق به‌وقوع پیوسته بود، هم‌اکنون در رقه سوریه تحقق می‌یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۷ ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
سوریه نیز باید ازلوس وجود تروریستا آزاد شود زنده باد محور مقاومت زنده باد ایران
آخرین اخبار