آخرین گزارش‌ها از تحولات میدانی سوریه؛

مثلث نفتی- گازی «آرک» به‌کنترل نیروهای مقاومت درآمد/ وقتی دست داعش از منابع زیرزمینی تدمر کوتاه می‌شود!

نیروهای سوری طی ساعات اخیر موفق به پیشروی‌های گسترده‌ای در منطقه «آرک» تدمر از استان حمص شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نیروهای سوری طی ساعات اخیر موفق به پیشروی‌های گسترده‌ای در منطقه «آرک» تدمر از استان حمص شدند.

*تسلط یگان‌های مقاومت بر مثلث نفتی- گازی «آرک»/ مساحت پیشروی‌ها در پالایشگاه نفت تدمر به 40 کیلومتر می‌رسد

مثلث نفتی- گازی «آرک» به‌کنترل نیروهای مقاومت درآمد/ وقتی دست داعش از منابع زیرزمینی تدمر کوتاه می‌شود!

یکی از یگان‌های ارتش سوریه با مشارکت نیروهای هم‌پیمان و رزمندگان مقاومت با ادامه پیشروی‌های خود، به تعقیب عناصر ترورریستی داعش در عمق منطقه البادیه پرداخت.

به‌نقل از خبرگزاری سانا؛ نیروهای سوری در ادامه با تسلط بر منطقه مثلثی «آرک» و ایستگاه سوم پالایشگاه نفت در شرق شهر تدمر، مرکز تجمع عناصر تکفیری را در دیرالزور منهدم کرد.

در بخش دیگری از این عملیات نیز جنگنده‌های ارتش سوریه ضربات مهلکی را بر ستون‌های نفراتی داعش در حومه رقه و حلب وارد کردند.

منابع نظامی اعلام کردند که پیشروی‌ها در منطقه و مثلث جغرافیایی آرک و ایستگاه سوم پالایشگاه نفت تدمر به‌حدود 40 کیلومتر می‌رسد.

تسلط بر محدوده یاد شده از سوی نیروهای سوری، پس از به‌هلاکت رساندن شمار زیادی از تروریست‌های داعش در عمق مناطق بیابانی یا همان البادیه به‌ثمر نشست.

این منبع نظامی اعلام کرد که نیروهای مقاومت سوری پس از تسلط بر مناطق یاد شده، بلافاصله به تثبیت نقاط مهم در منطقه پرداختند و در ادامه هجوم گسترده تروریست‌های تکفیری را که با هدف بازپس‌گیری این منطقه صورت می‌گرفت، خنثی کردند.

عناصر داعش در این هجوم ناکام تروریستی خسارات سنگینی را در زمینه نفراتی و تجهیزاتی متحمل شدند.

گفتنی است تروریست‌های داعش قصد داشتند پیش از فرار، ایستگاه سوم پالایشگاه نفت و چاه‌های نفت و گاز مناطق شرق تدمر را منهدم کنند.

*تثبیت مواضع نیروهای سوری در مساحت 100 کیلومتری آزادشده از جنوب تدمر

مثلث نفتی- گازی «آرک» به‌کنترل نیروهای مقاومت درآمد/ وقتی دست داعش از منابع زیرزمینی تدمر کوتاه می‌شود!

خبرهای رسیده از جنوب و شمال شرقی شهر تدمر حاکی از آن است که بخش‌هایی از ارتش سوریه و یگان‌های مقاومت موفق شدند مواضع خود را در مساحت 100 کیلومتری آزادشده تثبیت کنند.

تثبیت موقعیت نیروهای مقاومت پس از کنترل بر شماری از مناطق مهم در منطقه ضهورالغنایم و به‌هلاکت رسیدن تعدادی از عناصر تکفیری محقق شد.     

*هجوم داعش به دو محور دیرالزور ناکام ماند

مثلث نفتی- گازی «آرک» به‌کنترل نیروهای مقاومت درآمد/ وقتی دست داعش از منابع زیرزمینی تدمر کوتاه می‌شود!

ارتش سوریه تلاش تروریست‌های داعش را برای نفوذ به مناطق نظامی در محورهای «پانوراما- التنمیه» و «تلال- دشم المقابر» دیرالزور خنثی کرد که در این هجوم ناکام تروریستی، علاوه بر انهدام یک دستگاه تانک متعلق به عناصر داعش، 13 تروریست به‌هلاکت رسیده و 6 نفر دیگر زخمی شدند.

منطقه آرک یکی از نواحی مهم کشور سوریه در زمینه بهره‌مندی از منابع نفت و گاز محسوب می‌شود. وجود چاه‌های نفتی متعدد و منابع غنی قابل استخراج گاز از جمله امتیازاتی است که این نقطه از حومه دیرالزور را از بقیه مناطق متمایز می‌کند.

بهره‌مندی از ذخایر قابل توجه نفت و گاز، یکی از مهم‌ترین علل استمرار حضور تروریست‌ها و تلاش برای  ادامه اشغال این منطقه به‌شمار می‌رود.

چرا که فروش منابع خام پالایشگاه‌های نفتی مستقر در منطقه آرک، یکی از مهم‌ترین و راهبردی‌ترین مولفه‌های ادامه حیات اقتصادی تکفیری‌های داعش طی تجاوز چندین ساله به خاک سوریه تلقی می‌شود.

گزارش از: وحید امیدی موحد

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار