پیونگ‌یانگ؛

مقامات آمریکایی اموال دیپلمات‌های کره شمالی را در فرودگاه نیویورک به سرقت بردند

کره شمالی اعلام کرد مقامات آمریکایی امروز در اقدامی غیرقانونی و تحریک‌آمیز اموال یک هیئت دیپلماتیک از پیونگ‌یانگ را در فردودگاه کندی ضبط کردند.

پیونگ‌یانگ: مقامات آمریکایی اموال دیپلمات‌های کره شمالی را در فرودگاه نیرویورک به سرقت بردند به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، سخنگوی وزرات امور خارجه کره شمالی اعلام کرد مقامات آمریکایی امروز (یک‌شنبه) در اقدامی غیرقانونی و تحریک‌آمیز اموال یک هیئت دیپلماتیک از پیونگ‌یانگ را در فردودگاه جان اف. کندی شهر نیویورک ضبط کردند.

سخنگوی وزرات امور خارجه کره شمالی در این خصوص اظهار داشت این هیئت نمایندگی در حال بازگشت از یک همایش بین‌المللی درخصوص «حقوق افراد ناتوان» بودند که رسماً در فرودگاه کندی و درست در قلب نیویورک که مقر سازمان ملل در آن قرار دارد و محل برگزاری بسیاری از اجلاس جهانی -از جمله مجمع عمومی سازمان ملل متحد- است، از آن‌ها سرقت می‌شود و بسته دیپلماتیک همراهشان توقیف می‌شود.

سخنگوی وزرات خارجه کره شمالی افزود: این اقدام، آشکارا نشان می‌دهد آمریکا کشور گنگستری تبهکاری است که در آن قانونی وجود ندارد. خبرگزاری رسمی کره شمالی نیز در این خصوص گفت: جامعه جهانی باید درباره برگزاری اجلاس بین‌المللی در شهر نیویورک که در آن چنین سرقت‌های وحشتناکی رواج دارد، به طور جدی تجدیدنظر کند.

وزارت خارجه آمریکا و کاخ سفید تاکنون درباره این اتهامات پیونگ‌یانگ واکنشی نشان نداده‌اند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار