کرمانشاه؛

فعالیت 32 پایگاه سنجش سلامت در کرمانشاه

14 پایگاه سنجش سلامت اطلاعات نوآموزان را به‌صورت آنلاین ثبت می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با اشاره به فعالیت 32 پایگاه سنجش سلامت نوآموزان کلاس اولی در این استان، گفت: 14 پایگاه سنجش سلامت از این تعداد اطلاعات نوآموزان را به‌صورت آنلاین ثبت می‌کنند.

سلیمان محبی امروز با اشاره به آغاز طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان، اظهار داشت: 20 پایگاه ثابت و 12 پایگاه سیار در استان کرمانشاه مشغول انجام طرح سنجش سلامت نوآموزان کلاس اولی است.

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه اطلاعات تمامی پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزن بدو ورود به دبستان در هر منطقه به مدارس ابلاغ شده، گفت: 14 پایگاه سنجش سلامت در استان کرمانشاه اطلاعات نوآموزان به‌صورت آنلاین ثبت و به مدارس ارایه می‌شود.

وی با بیان اینکه نوآموزان در این پایگاه‌ها مورد ارزیابی جسمی و ذهنی، بینایی، شنوایی، مراقبت سلامت و آمادگی تحصیلی قرار می‌گیرند، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در سال تحصیلی97-96، نزدیک به 30 هزار دانش‌آموز در پایه اول ابتدایی در استان کرمانشاه ثبت‌نام کنند.

محبی سنجش سلامت را از ملزومات ثبت‌نام این دانش‌آموزان دانست و گفت: هدف از اجرای طرح سنجش نوآموزان، ارزیابی و مداخله درست و هدایت آموزشی صحیح است.

این مسؤول با اشاره به اینکه در طرح سنجش سلامت، پزشکی جامعی سلامت جسمانی، روانی و آمادگی تحصیلی دانش‌آموزان را ارزیابی می‌کند، اضافه کرد: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی در نوآموزان در دو مرحله، مرحله مقدماتی و مرحله معاینه بالینی و تخصصی اجرا می‌شود.

وی در توضیح مرحله مقدماتی، خاطرنشان کرد: مرحله مقدماتی شامل ارزیابی بینایی، دیدرنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اندازه‌گیری توده بدنی، وزن و قد، غربالگری اختلالات دهان و دندان، جلدی و اوتیسم است.

 

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار