اهواز؛

تصویب مهلت 6 ماهه برای ساماندهی اسکله های غیرمجاز

کارگروه ساماندهی سواحل و بنادر خوزستان مهلت 6 ماهه برای ساماندهی اسکله های غیرمجاز تعیین کرد.

تصویب مهلت 6 ماهه برای ساماندهی اسکله های غیرمجازبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛ کارگروه ساماندهی سواحل و بنادر خوزستان، در دومین نشست خود هشدار داد: اسکله ها و کارگاه های شناورسازی غیرمجاز در سواحل و بنادر استان، برای استانداردسازی6 ماهه مهلت دارند، در غیراینصورت جمع آوری می شوند.

فرامند هاشمی زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان در این خصوص اظهار داشت: از سوی این کارگروه با اسکله های فعال و بدون مجوز همچنین کارگاه های ساخت شناور غیرمجاز مکاتبه می شود تا وضعیت این واحدها از نظر مالکیت و مجوز تعیین تکلیف شود.
وی تصریح کرد: کارگروهی کارشناسی نیز برای اسکله های غیرفعال و متروکه تشکیل می شود، که در صورت امکان بتوان دوباره آن ها را فعال کرد.

هاشمی زاده با اشاره به مصوبه دولت، برای تشکیل کارگروهی به منظور ساماندهی سواحل دریا از مرزهای خلیج فارس در استان خوزستان تا سیستان و بلوچستان گفت: در این کارگروه مطالعات زیادی از جمله در زمینه ساماندهی مشاغل و ارتباط مردم با سواحل و بنادر و جلوگیری از قاچاق، سیاست گذاری خواهد شد.

سعدالله عبداللهی، مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان افزود: در این استان 195 اسکله وجود دارد که 140 اسکله از آن ها فعال و 36 اسکله غیرفعال هستند.

وی با بیان اینکه 19 اسکله در استان نظامی و مابقی غیرنظامی هستند اذعان داشت: از میان اسکله های فعال 131 اسکله دارای مجوز و مابقی فاقد مجوز می باشند.

عبداللهی طول اسکله های غیرنظامی قابل پهلوگیری در استان را 18.2 کیلومتر عنوان کرد که در خرمشهر، آبادان و بندرامام قرار دارند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان خاطرنشان کرد: خرمشهر، آبادان، شادگان، بندرامام، ماهشهر و هندیجان شهرهای ساحلی خوزستان به شمار می روند و بخش عمده ای از خورها و سواحل استان قابل کشتیرانی هستند.

وی با اشاره به مصوبه هیات وزیران در زمینه ارتقای سلامت نظام اداری و مبارزه با فساد در مبادلات مرزی بیان داشت: نحوه جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در سواحل و احداث اسکله جزو دستورکارهای این مصوبه است.

سعدالله عبداللهی اذعان کرد: 33 واحد کشتی سازی و تعمیر شناور در استان وجود دارد که 13 واحد فعال و 20 واحد غیرفعال هستند.

وی با بیان اینکه بیش تر کارگاه های کشتی سازی در بهمنشیر و کارون قراردارند، افزود: از کارگاه های فعال، 6 واحد دارای مجوز و 7 واحد بدون مجوز هستند.

این مقام مسئول اظهار کرد: با اسکله های غیرمجاز مکاتبه و اخطاریه صادر می شود و 6 ماه برای تعیین تکلیف و ساماندهی آن ها مهلت معین خواهد شد.

عبداللهی گفت: در صورتی که فعالیت مجدد این اسکله ها ممکن نباید با هماهنگی دستگاه قضایی، جمع آوری می شوند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.