کرمان؛

گردشگری تعزیه رونق می گیرد

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت:می توان با کمک فعالان میراث، گردشگری تعزیه را رونق داد.

گردشگری تعزیه رونق می گیردبه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان مهدی سیاوشی گفت: پنجمین سوگواره استانی تعزیه ده‌زیار کرمان امسال در تیر‌ماه برگزار می‌شود واین سوگواره از جمله نمایش‌های سنتی و آیینی است که در چند سال اخیر به همت و میزبانی مردم دیندار ده زیار و با حضور گروه‌های متعدد تعزیه‌خوان به ویژه جوانان، با هنرمندی و به صورت منظم برگزار می‌شود.

وی افزود: قبل از این هم اعلام کرده بودیم تماشای این آیین مذهبی مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی قرار می‌گیرد و برگزاری این سوگواره فرصت بسیار ارزشمندی برای معرفی هنر اصیل تعزیه به ایران و جهان است.

سیاوشی اظهار کرد: از فعالان میراث و به ویژه حوزه گردشگری دعوت می‌شود برای حضور گردشگران خارجی در مراسم ده‌زیار برنامه‌ریزی و زمینه معرفی بیش از پیش میراث ماندگار تعزیه را به سایر ملل فراهم کنند.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از گروه‌های مستعد و فعال تعزیه در استان تصریح کرد: هنر تعزیه پیام‌رسان فرهنگ اسلام و شیعه به دنیاست و امروز با توجه به ثبت جهانی این میراث معنوی لازم است گروه‌های تعزیه پررنگ‌تر و گسترده‌تر در این عرصه حضور داشته باشند.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان خاطرنشان کرد: فضای این مراسم معنوی امسال باید به الگویی موفق برای معرفی فراگیر این هنر اصیل اسلامی تبدیل شود که دست بچه های جوان تعزیه خوان ونیز فعالان فرهنگی را می بوسد.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.