همدان؛

تلاش برای اجرای مناسب شبکه ملی سلامت در استان

نشست کمیته بیمه روستایی در دفتر رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد.

تلاش برای اجرای مناسب شبکه ملی سلامت در استان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ رییس دانشگاه  علوم پزشکی همدان در نشست کمیته بیمه روستایی با تاکید بر لزوم تسریع در رفع موانع مطرح شده در جلسه، برقراری خطوط تلفن و ADSL را خواستار شد.

دکتر سیدحبیب‌اله موسوی‌بهار ابراز امیدواری کرد مشکلات مخابراتی و اینترنتی خانه بهداشت روستاهای فاقد زیرساخت مخابراتی در سامانه سیب به زودی رفع شود و شاهد خدمات‌رسانی مطلوب‌تر در این زمینه باشیم.

وی در مورد طرح تحول سلامت و فواید الکترونیکی شدن پرونده سلامت و همچنین سامانه سیب توضیحاتی ارائه کرد و تاکید کرد: فراهم‌ شدن زیرساخت در مراکز بهداشتی در اولویت باشد و مرحله بعدی تمرکز بر خانه‌های بهداشت قرار گیرد.

رییس دانشگاه با بیان اینکه در چهل نقطه امکان سرویس‌دهی مخابرات به دانشگاه وجود دارد افزود: جلسات مختلفی برای تامین زیرساخت‌ها توسط واحد انفورماتیک دانشگاه و با هماهنگی مخابرات استان برگزار شده است و امید می‌رود راهکارهای لازم برای ایجاد امکانات در این زمینه فراهم شود.

در دستور کار بعدی این جلسه گزارش سازمان بیمه سلامت در مورد سرانه هزینه‌کرد استان در سال 95 مطرح شد و مطالبی در مورد سرانه مصوب، سرانه پرداختی به دانشگاه و هزینه‌کرد دانشگاه در استان به درصد عنوان شد.

مدیر بیمه سلامت استان همدان نیز در مورد وضع مراکز غیر‌فعال، تعداد مراکز غیرفعال به ماه، میانگین پزشک ماهانه و میانگین امتیاز پایش توضیح داد.

دکتر سعید فرجی همچنین توضیحاتی درباره تعدیلات و پرداخت صندوق بر حسب شبکه، تعدیل کمی، گزارشی از وضع شهرستانهای مختلف استان از نظر تعداد خدمات پزشک، ماما و دندانپزشک ارائه کرد.

وی با مقایسه تعدیلات در حوزه‌های دندانپزشکی، تعداد پزشک، تعدیل ماما، تعدیل جمعیت و تعدیل پایش در سال‌های مختلف گفت: همدان در دو سال گذشته در این زمینه بیشترین همکاری را داشته است.

دکتر جلال‌الدین امیری، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در ادامه این دانشگاه را از منظم‌ترین دانشگاه‌ها در پرداخت هزینه‌ها و حقوق و مزایا دانست و گفت: کاهش هزینه‌های جاری و تلاش برای بهبود استانداردها مورد توجه است همچنانکه اقدامات استان همدان به دلیل کارهای عمرانی انجام شده در ماه‌های اخیر شاخص بوده است.

در این جلسه که با حضور نمایندگانی از شرکت مخابرات استان همدان برگزار شد میانگین تعداد خانه‌های بهداشت به ازای هر مرکز جامع خدمات سلامت، وضع کلی اینترنت و خط تلفن مراکز و خانه‌های بهداشت استان همدان بررسی شد.

انعقاد تفاهم‌نامه برای فراهم کردن شرایط برای پرونده الکترونیک، تقویت زیرساختها در برخی مراکز، بررسی اطلاعات خانه‌های بهداشت استان از نظر دسترسی به اینترنت، دایری دسترسی اینترنت با خط ثابت، برنامه‌ریزی برای نقاط فاقد اتصال، ارائه توضیحات فنی در خصوص اجرای شبکه ملی سلامت (شمس)، برخورداری تمام روستاها از خطوط تلفن و رتبه خوب همدان در پوشش شبکه ملی سلامت در کشور از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

انتهای پیام/ ش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار