همدان؛

آغاز طرح سنجش سلامت نوآموزان در استان

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان از آغاز اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان در استان همدان خبر داد.

آغاز طرح سنجش سلامت نوآموزان در استان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ مصطفی خزاعی صبح امروز در مراسم افتتاحیه طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان گفت: آموزش‌وپرورش و وزارت بهداشت در تمامی فعالیت‌های مشترک نظیر طرح سنجش سلامت نوآموزان هماهنگی مناسبی دارند.

وی با اشاره به اینکه هدف از اجرای طرح سنجش سلامت اطمینان از سلامتی جسم و روان نوآموزان است افزود: آموزش‌ و پرورش می‌تواند در این موضوع ورود پیدا نکند اما در این صورت ممکن است دانش‌آموزان که دارای اختلالات و مشکلاتی هستند در طی سال تحصیلی به خود و کادر آموزشی لطمه وارد کنند.

خزاعی با بیان اینکه در گذشته خانواده‌ها توجه چندانی به سلامتی فرزندان خود نداشتند ادامه داد: این بی‌توجهی‌ها سبب ورود دانش‌آموزان با ضعف بینایی و شنوایی بدون اطلاع اولیا و مربیان به مدارس می‌شد که در این صورت اختلالاتی در کلاس درس و روند یادگیری دانش‌آموزان به وجود می‌آمد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان با تأکید بر اینکه طرح سنجش سلامت توسط آموزش‌وپرورش با همکاری وزارت بهداشت اجرا شد، گفت: در این طرح با همکاری اولیا نوآموزان قبل از ورود به مدرسه مورد آزمایش‌های سنجش سلامت قرار می‌گیرند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان با بیان اینکه از حقوق نوآموزان و اولیا است این است که بدانند فرزند در چه نوع مدرسه‌ای باید تحصیل کند گفت: اصرار بی دلیل برخی از خانواده‌ها برای شرکت نوآموزان در مدارس عادی ضمن اینکه دلسوزی نیست بلکه ظلمی بزرگ در حق فرزند است.

وی اظهار داشت: اگر در طرح سنجش سلامت اختلالات شنوایی یا بینایی نوآموزان مشخص شود روش صحیح، شرکت این افراد در مدارس استثنایی است چرا که مربیان و کادر آموزش این مدارس در این زمینه‌های این اختلالات متخصص هستند.

خزاعی با اشاره به اینکه خانواده‌ها در مرحله مقدماتی طرح سنجش به موقع در مراکز حاضر شوند بیان کرد: در صورت لزوم و مواجه بودن با مشکلاتی خانواده‌ها باید روند درمان را ادامه دهند تا نوآموزان با سلامت کامل جسمی و روحی به امر یادگیری خود بپردازند.

انتهای پیام/ ش

 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.