حاشیه های زیر میز، در تنیس روی میز

بیست و پنجمین دوره رقابت های لیگ برتر تنیس روی میز کشور به دلیل برخی از اتفاق ها بدون شک یکی از پرحاشیه ترین و عجیب ترین لیگ های تاریخ این رشته لقب می گیرد.

حاشیه های زیر میزی در تنیس روی میزبه گزارش خبرنگار ورزشی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ,بیست و پنجمین دوره مسابقات لیگ برتر تنیس روی میز کشور بدون شک یکی از پرحاشیه ترین لیگ های تنیس روی میز بود. این مسابقات از ایتدا تا انتها به گونه ای بود که انگار مسئولان تنها قصد داشتند با برگزاری آن رفع مسئولیت کنند.

آغاز مسابقات لیگ برتر 

بیست و پنجمین دوره مسابقات لیگ برتر تنیس روی میز بنا به گفته بسیاری قرار بود متفاوت باشد . در نهایت هم این لیگ متفاوت شد اما نه به گونه ای که مسئولان از آن صحبت می کردند. سال گذشته صحبت از آغاز مسابقات تنیس روی میز در آبان بود اما این اتفاق رخ نداد . و هیچ چیز مشخص نبود در این میان تعدادی از تیم های قدیمی مانند شهرداری تبریز تصمیم گرفتند تا از این مسابقات کتار بکشند. 
نامشخص بودن زمان آغاز مسابقات لیگ برتر و قطعی بودن حضور تنها 4 تیم در این مسابقات باعث شده بود اوضاع پیچیده ای به وجود بیاید. مسئولان فدراسیونی هم که تا پیش از این و در زمان انتخابات شعارهایی از قبیل لیگ پویا و لیگ خوب سر می دادند ، به ناگاه نظرشان عوض شد و گفتند که نبود تیم برای حضور در لیگ برتر و مشکلاتی از این قبیل مسائلی نیست که فدراسیون در آن نقش داشته باشد . با این وجود رایزنی های فشرده و گوناگون با مسئولان مختلف سایر استان ها زمینه حضور تیم های ذوب آهن و تاید واتر را فراهم کرد تا حداقل تعداد تیم ها به عدد 6 برسد . این موضوع در حالی بود که مسئولان وعده از 8 تیمی شدن این دوره از مسابقات می دادند. 

سرانجام پس از کش و قوس های فراوران مسابقات لیگ برتر تنیس روی میز 15 دی 95 قرعه کشی شد و 6 تیم حاضر در این مسابقات در رقیبان خود را شناختند تا رو در روی یکدیگر صف آرایی کنند. 

برنامه مسابقات 

بر اساس برنامه های که از پیش ریخته شده بود قرار بود تا تیم های حاضر در مرحله مقدماتی تا 22 اسفند مسابقاتشان به پایان برسد و پس از آن ، 4 تیم نخست در مرحله ی نیمه نهایی رو در روی یکدیگرقرار بگیرند و در خرداد 96 دیدار فینال برگزار شود .

اختلاف فدراسیون با دانشگاه آزاد

اختلاف فدراسیون تنیس روی میز و تیم دانشگاه آزاد از همان ابتدای لیگ کلید خورد.19 بهمن 95 قرار بود تا تیم های رعد پدافند هوایی و دانشگاه آزاد اسلامی از سری رقابت های هفته چهارم لیگ برتر تنیس روی میز رو در روی یکدیگر قرار بگیرند . اما فدراسیون در بیانه ای اعلام کرد که این مسابقه برگزار نخواهد شد.

فدراسیون تنیس روی میز به دلیل پخش تلوزیونی این بازی و نامناسب بودن شرایط سالن تیم میزبان یعنی دانشگاه آزاد مانع برگزاری این دیدار شد.با این حال این بازی معوقه بعد ها برگزار شد تا مسابقات مقدماتی لیگ کامل انجام شود اما این مسئله پایان اختلاف مسئولان دانشگاه ازاد و فدراسیون تنیس روی میز نبود. 

 لغو نیمه‌نهایی

مشکلات فدراسیون و دانشگاه آزاد اسلامی با مشخص شدن زمان برگزاری مسابقات مرحله نیمه نهایی به اوج خود رسید. در حالی که قرار بود دو تیم دانشگاه آزاد اسلامی و تاید ولاتر بندر عباس در مرحله نیمه نهایی رو در روی یکدیگر قرار بگیرند فدراسیون به دلیل آنچه پرداخت نشدن حق السهم فدراسیون از سوی دانشگاه ازاد عنوان شد این مسابقه را لغو کرد تا بیست و پنجمین دوره این مسابقات با حاشیه ای بزرگ رو به رو شود. 

فدراسیون تنیس روی میز در همین خصوص با انتشار متنی گفت : «از اسفندماه سال گذشته فدراسیون تنیس روی میز طی مکاتبات متعدد با دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص پرداخت حق‌السهم فدراسیون  از درصد قرارداد ورزشکاران و مربیان تیم تنیس روی میز، آن باشگاه طبق آیین‌نامه لیگ‌برتر و چهارچوب قراردادهای تنظیمی (پرداخت حداکثر پس از پایان دور رفت مسابقات 25 بهمن 95 ) پیگیری‌های لازم را به انجام رسانده، بنابراین فدراسیون انجام این بازی را تا تعیین تکلیف موضوع متوقف و مراتب را کتباً به دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرده است.»

کناره گیری دانشگاه آزاد از لیگ 

تیم تنیس روی میز دانشگاه ازاد با به وجود آمدن چنین مشکلاتی در نهایت تصمیم به کناره گیری از مسابقات لیگ برتر گرفتن تا یکی از پر افتخار ترین تیم های باشگاهی تنیس روی میز کشور منحل شود . تیم دانشگاه آزاد در سال های گذشته توانسته بود عناوین مهمی را در کشور کسب کند و به واسطه حضورش در لیگ برتر و در اختیار داشتن بازیکنانی چون نوشاد عالمیان ،  کمک زیادی ابه ستارگان ایران چه از جهت مالی و چه از لحاظ روانی داشت. با کناره گیری دانشگاه آزاد فدراسیون تنیس روی میز در نهایت نشان داد که نه تنها توانایی آن را ندارد تا سطح این مسابقات را بالا ببرد بلکه حتی نمی تواند همان شرایط گذشته را حفظ کند. 

پایانی عجیب لیگ تنیس روی میز  

با کناره گیری تیم دانشگاه ازاد از رقابت های لیگ برتر تنیس روی میز سرانجام تیم تاید واتر بندر عباس به راحتی راهی فینال شد . در طرف مقابل هم تیم شهدای آتش نشان از مسابقات کنار کشید تا تیم پتروشیمی بندر امام هم به فینال برسد. 

مسابقه فینال هم با وجود آن که قرار بود در خرداد برگزار شود حالا به تیر کشیده شده و قرار است این دو تیم جنوبی اول و دوم تیر در تهران ! رو در روی یکدیگر قرار بگیرند.

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار