همدان؛

پیش‌بینی خرید بیش از 8 هزار تن کلزا از کشاورزان همدان

مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بین 8 تا 9 هزار تن کلزا از کشاورزان استان خریداری شود.

پیش‌بینی خرید بیش از 8 هزار تن کلزا از کشاورزان همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ امیرلاهوتیان گفت: سال گذشته تعهد تولید کلزا در استان همدان 8495 تن بود که محقق نشد اما امسال سطح زیر کشت کلزا 7 برابر افزایش یافته است که امیدواریم میزان تولید این محصول محقق شود.

وی با بیان اینکه خرید تضمینی کلزا از ابتدای فروردین امسال آغاز شده و تا پایان مرداد ادامه خواهد داشت افزود: قیمت خرید تضمینی کلزا 27 هزار و 830 ریال با ناخالصی 2 درصد و رطوبت 10 درصد درنظر گرفته شده که این برای نخستین‌بار است که قیمت تضمینی کلزا از 2 برابر قیمت گندم بیشتر است.

وی بیان کرد: در سالجاری از 6000 هکتار کشت کلزا 5815 هکتار که معادل 97 درصد است، محقق شده بود اما به علت سرمازدگی و خسارات ناشی از تگرگ این میزان به 4313 هکتار کاهش یافته که پیش‌بینی می‌شود با تولید 9000 تن کلزا و با 8930 تن خرید برنامه اقتصاد مقاومتی در این زمینه محقق شود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 118 هزار هکتار از اراضی پاییزه استان زیرپوشش بیمه قرار داشت اظهار داشت: سطح زیرپوشش بیمه محصولات کشاورزی استان در محصولات پاییزه در سالجاری به 227 هزار و 300 هکتار رسیده است.

لاهوتیان بیان کرد: استان همدان از نظر درصد رشد بیمه محصولات کشاورزی نسبت به سال گذشته رتبه اول و از نظر سطح بیمه رتبه سوم را در کشور کسب کرده است.

انتهای پیام/ ش

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.