ورمزیار: کی روش فوتبال ایران را روی نظم و قاعده قرار داده است

کارشناس فوتبال ایران گفت: تیم ملی فوتبال کشورمان با هدایت کی روش روی نظم و قاعده قرار گرفته و می تواند به دور دوم جام جهانی صعود کند.

ورمزیار: کی روش فوتبال ایران را روی نظم و قاعده قرار داده است/ نبایست در باد صعود به جام جهانی بخوابیم
صادق ورمزیار در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛درباره صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی 2018 روسیه بیان کرد: باید این صعود مقتدرانه را به تمام اهالی فوتبال و مردم کشورمان تبریک بگویم و امیدوارم ملی پوشان در روسیه هم دل مردم را شاد کنند. شاگردان کی روش در سال های اخیر روی نظم و قاعده قرار گرفته اند و برخلاف گذشته که افت و خیزهای فراوان سبب می شد تا ایران یک دوره در میان به جام جهانی برود، با اقتدار موفق به راهیابی به این رقابت ها شدیم.
 
وی افزود: در حال حاضر باید کیفیت فعلی را حفظ کنیم و برای صعود به دور دوم جام جهانی برنامه ریزی دقیق و منظمی داشته باشیم.  
 
ورمزیار درمورد اینکه آیا ایران از لحاظ پتانسیل لیاقت حضور در جام جهانی را دارد یا خیر، گفت: پتانسیل فنی ایران بسیار بالاست اما باید زیرساخت هایمان را تقویت کنیم. نبایست در باد صعود به جام جهانی بخوابیم چراکه می توانیم با برنامه ای منسجم، انجام دادن بازی های تدارکاتی خوب و اجرای پلن B در جمع 16 تیم برتر جهان قرار بگیریم. زمانی که تیم فوتسال و فوتبال ساحلی ایران روی سکوی سوم جام جهانی می ایستند، قطعا تیم فوتبال هم می تواند به چنین دست آوردی برسد.
 
مربی سابق تیم فوتبال استقلال تهران با اشاره به استعدادهای ناب فوتبال ایران تصریح کرد: باید شرایطی فراهم شود که بازیکنان تیم های ملی پایه فوتبال ایران در طول سال در رقابت های مختلف بین المللی به میدان بروند تا زمانی که به تیم بزرگسالان می رسند از لحاظ تجربی در وضعیتی ایده آل باشند. البته تشکیل تیم ب هم یکی از عواملی است که با توجه به استعدادهای فوتبالمان می تواند در دستور کار مسئولان قرار بگیرد. خوشبختانه در سال های اخیر ایرانی ها در رشته های تیمی هم مانند ورزش های انفرادی، موفقیت های خوبی کسب کرده اند و اگر بازیکنان تیم ملی فوتبال هم تا پیش از شروع جام جهانی روسیه به هماهنگی مطلوب  برسند، نتیجه گیری در این رقابت ها دور از  دسترس نیست.
 
وی افزود: پتانسیل بالقوه تیم ملی ایران باید به پتانسیل بالفعل تبدیل شود. زمانی که کره جنوبی و ژاپن می توانند به جمع چهار تیم جهان برسند، ایران که در حال حاضر بهترین تیم آسیاست هم می تواند از گروه خود در جام جهانی صعود کند.
 
ورمزیار درباره اینکه برخی از اهالی فوتبال اعتقاد دارند با توجه به جنجال های کی روش بهتر است وی پس از صعود ایران به جام جهانی از تیم ما جدا شود، تصریح کرد: باید برای رفتن تیم ملی ایران به جام جهانی به کی روش و کادرفنی اش خسته نباشید بگوییم و از آن ها تشکر کنیم. در شرایط فعلی هیچکس جز کی روش نمی تواند به روند موفقیت های تیم ملی ادامه دهد.  
 
کارشناس فوتبال کشورمان درمورد اینکه آیا با توجه به ناکامی تیم ملی جوانان در رقابت های جام جهانی بهتر نیست مسئولان فدراسیون فوتبال برای انتخاب سرمربی تیم ملی امید به سرمربی دیگری  جز امیرحسین پیروانی اعتماد کنند، پاسخ داد: از آنجاییکه ساختار مناسبی برای تیم های ملی پایه وجود ندارد، زمانی که برای این تیم مربی انتخاب می کنیم باید از وی حمایت کنیم. سردار آزمون، علیرضا جهانبخش، مهدی ترابی و مهدی طارمی از تیم امید به تیم بزرگسالان آمده اند. بنابراین نبایست نسبت به این تیم بی تفاوت باشیم. شاید در حال حاضر تیم بزرگسالان برای مسئولان فدراسیون در اولویت باشد اما نمی توانیم از کنار تیم امید هم عبور کنیم چراکه این تیم رقابت های مقدماتی المپیک را پیش رو دارد.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار