در پی بروز آتش‌سوزی گسترده در برجی در انگلیس؛

شهردار لندن در خصوص تأمین امنیت برج‌های بلند از خود سلب مسئولیت کرد

شهردار لندن در رابطه با تأمین امنیت برج‌های بلند در پایتخت انگلیس از خود سلب مسئولیت کرد.

شهردار لندن در خصوص تأمین امنیت برج‌های بلند از خود سلب مسئولیت کرد
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی، درپی آتش گرفتن یکی از برج‌های مسکونی در پایتخت انگلیس، صادق خان، شهردار لندن، امروز (چهارشنبه) در گفتگوی زنده با خبرنگار این شبکه، ضمن فرافکنی در رابطه با مسئولیت تأمین امنیت برج‌های بلند در پایتخت،خطاب به خبرنگار بی بی سی گفت: «برج‌های متعددی در سراسر لندن و همچنین در سایر شهرهای بزرگ در انگلیس وجود دارند. مسئولیت (تأمین امنیت این برج ها) برعهده مسئولان محلی در ناحیه‌های مختلفِ شهر یا شرکت‌های مدیریتِ خصوصی است. البته آنان باید اطمینان حاصل کنند که این برج‌ها امن هستند. من (شهردار لندن) سؤال‌هایی را که درپی آتش سوزی شب گذشته مطرح شده است، خواهم پرسید. اینها همان نوع سؤال هایی هستند که بینندگانِ شما (بی بی سی) سؤال می کنند. این ها همان  سؤال هایی هستند که ساکنان این برج ها به صورت معقول می پرسند و به این پرسش ها باید پاسخ داده شود. با این حال در شرایط کنونی، تمرکزِ ما باید بر عملیات جستجو و نجات باشد. کارشناسانِ ساختارهای سازه‌های بلند، که از این ساختمانِ سوخته شده دیدن کرده‌اند، می‌گویند که این ساختمان در حال حاضر امن است (فرونخواهد ریخت).» 

وی افزود: «در هر صورت، اکنون تمرکزِ ما باید بر عملیات جستجو و نجات باشد، ولی من بیمِ آن دارم که متعاقباً باید وارد عملیات کشف و بیرون کشیدن (اجساد) شویم. در همین حال، ما البته باید اطمینان حاصل کنیم که افرادی از این ساختمان نجات پیدا کرده‌اند در پناهگاه‌هایی امن، (موقتاً) اسکان داده شوند. این را نیز باید در نظر داشت که ساکنان ساختمان‌های مجاورِ این برج نیز ممکن است به اسکان موقت در پناهگاهها نیاز داشته باشند، زیرا از بیم فروریختن احتمالی این برج، ساختمان‌های نزدیکِ آن نیز تخلیه شده اند و اکنون نیاز به محلی امن برای اسکان موقت دارند.» 

صادق خان تأکید کرد: «البته سؤال‌های اصیل و منطقی وجود دارد، که نه تنها ساکنان این برج، بلکه سکنه سایر برج های بلند در سراسر کشور در خصوص امنیت این برج ها دارند، که ما باید اطمینان حاصل کنیم که به این سؤال ها پاسخ داده شود.» 

صادق خان در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: «یکی از نکات برجسته درباره واکنش بسیار عالی آتش نشانان در شب گذشته این بود که اولین ماشینِ آتش نشانی ظرفِ کمتر از شش دقیقه پس از دریافت خبر آتش سوزی در این برج، خود را به محل حادثه رساند. ما (در شهرداری لندن) در همان ابتدای امر، اعلام «حادثه بزرگ» کردیم. این بدان معنا بود که بلافاصله، شمار به‌مراتب بیشتری از ماشین‌های آتش نشانی و تجهیزات ویژه برای اطفای این حریقِ بزرگ اختصاص داده شد. اعلام شرایط ویژه  رویدادِ بزرگ، همچنین باعث اعزام نیروهای پرشمار پلیس به محل این سانحه (برای تأمین امنیت مردم) شده است.» 

وی گفت: «البته مشکلی در خصوص مهیا نبودن منبع آب (برای آتش نشانان) در این برج وجود داشت، که در برجی در حال آتش گرفتن است، ممکن است چنین معضلاتی به وجود آید. یکی از دلایلی که من می گویم ما بهترین خدمات آتش نشانی را در جهان داریم این است که من شخصاً شاهد تمرینات، برنامه ریزی و آماده سازی های آتش نشانان مان - از جمله برای عملیات اطفای حریق در برج های بلند - بوده‌ام. 

شهردار لندن بار دیگر تأکید کرد: بسیاری از مردم سؤال‌هایی قانونی و به‌حق دارند و طبعاً خواهان پاسخ (گویی مسئولان) به پرسش‌های خود هستند.»

انتهای پیام/


بیشتر بخوانید:

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار