بجنورد؛

راه اندازی اینترنت پرسرعت در 448 روستا

امسال اینترنت پرسرعت در 448 روستای استان راه اندازی می شود .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛، علی مرتضوی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت: امسال این اقدام توسط کنسرسیوم همت در کشور انجام می شود و بر اساس برنامه ریزی انجام شده، این شرکت اینترنت پرسرعت برای ساکنان 18 هزار روستا را در کشور برقرار می کند.

وی افزود : پیش از این ساکنان 235 روستای استان از خدمات اینترنت بهره مند شده بودند و با مهیا شدن خدمات رسانی به 448 روستای مزبور ساکنان تمام روستاهای بالای 15 خانوار استان از این خدمت بهره مند می شوند.

مرتضوی از نصب 24 دستگاه های ای.تی. ام برای نخستین بار در استان خبر داد و افزود : 28 میلیارد ریال اعتبار ملی برای این طرح هزینه می شود .

وی افزایش ضریب امنیت را از قابلیت ها و مزایای دستگاه های ای.تی.ام عنوان و اظهار کرد : نصب دستگاه های مزبور از ماه آینده آغاز می شود و اتمام آن چهار ماه به طول می انجامد.

مرتضوی به افزایش چشمگیر پهنای باند اینترنت در چندسال گذشته در استان اشاره کرد و گفت : پهنای باند اینترنت بیش از 13 برابر افزایش یافته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان افزود : ظرفیت پهنای باند اینترنت در استان از سه گیگا بایت در ثانیه در ابتدای دولت یازدهم به 40 گیگا بایت در ثانیه در وضعیت کنونی رسیده است.

وی گفت : ضریب نفوذ کاربران اینترنت در استان از 13 ممیز 7 درصد در ابتدای دولت یازدهم به 31 ممیز یک درصد رسیده است.

مرتضوی با بیان این که در این مدت شمار کاربران اینترنت در استان در ابتدای دولت یازدهم 122هزار و 60 نفر بوده ، افزود : هم اکنون این رقم در پایان سال 95 به 255هزار و 626 نفر رسیده است.

وی تصریح کرد: اکنون پهنای باند اینترنت به 40 مگابایت در ثانیه رسیده است اما تنها نیمی از این ظرفیت مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اشاره به اینکه صعب العبور بودن و پراکنده بودن روستاها سبب می شود تا تجهیزات بیشتر و به تبع آن هزینه های بیشتری برای مهیا کردن زیرساخت ها در این مناطق صرف شود ، افزود : بالا بودن هزینه های تامین زیرساخت های اینترنت در روستاها سبب شده تا بخش خصوصی تمایلی در سرمایه گذاری در این بخش نداشته باشد.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.