سنندج؛

آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در بانه

رئیس دادگستری شهرستان بانه گفت: سال گذشته ۹۸ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد با کمک‌های دادگستری، خیران نیک‌اندیش، انجمن حمایت از زندانیان و ستاد دیه آزاد و به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگشتند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛جلیل قلی‌زاده رئیس دادگستری شهرستان بانه گفت:در سال گذشته 98 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد شهرستان بانه به‌دلیل محکومیت‌های مختلف مالی در زندان به سر می‌بردند که با کمک‌های دادگستری، خیران نیک‌اندیش، انجمن حمایت از زندانیان و ستاد دیه آزاد و به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگشتند.

وی افزود: از این تعداد زندانی آزاد شده، 11 نفر از آنان با کمک 960 میلیون ریالی خیران و دادن تسهیلات قرض‌الحسنه و بلاعوض به محکومین مالی از سوی ستاد دیه استان کردستان و شهرستان بانه از زندان آزاد شدند و جمعاً 159 میلیون تومان پول برای آنان جمع‌آوری و هزینه شد.

رئیس دادگستری شهرستان بانه گفت: 23 نفر دیگر از مددجویان از طریق توافقات پرونده، به میزان یک میلیارد تومان رضایت شاکیان جلب و 6 نفر دیگر از زندانیان جرائم غیر عمد بانه نیز با کمک و مساعدت خود و خانواده‌هایشان از زندان آزاد شدند.

قلی‌زاده افزود: 39 نفر از محکومین مالی هم با کمک دادگستری از طریق مهلت‌دهی و تقسیط بدهی‌های موجود از بند زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده‌هایشان بازگشتند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر 19 نفر از زندانیان جرایم غیر عمد در زندان بانه باقی مانده‌اند که برای آزادسازی این تعداد نیاز به یک میلیارد و 500 میلیون تومان کمک و مساعدت خیرین است.

رئیس دادگستری شهرستان بانه گفت: موارد محکومیت‌های مالی این مددجویان بیشتر شامل دیه حوادث کارگاهی، چک، مهریه و نفقه بوده و این افراد بصورت ناخواسته و به‌دلیل نداشتن توان مالی در زندان به سر می‌برند و عملاً جرم و خلافی را مرتکب نشده‌اند.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.