توافق نمایندگان سنای آمریکا برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه

سناتورهای دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا توافق کردند که یک قانون جدید درخصوص تحریم روسیه تصویب کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، سناتورهای آمریکا شب گذشته (دوشنبه) به توافق رسیدند که لایحه جدیدی در خصوص تحریم‌های روسیه تصویب کنند. این لایحه همچنین دیگر به کاخ سفید اجازه نمی‌دهد که بدون تأیید کنگره، تحریم‌ها علیه روسیه را کاهش دهد، به حالت تعلیق درآورد و یا آنها را لغو کند. 

این لایحه که قرار است به عنوان یک متمم به لایحه تحریم‌های ایران اضافه شود، روسیه را بخاطر مسائلی از جمله اتهام دخالت در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، الحاق منطقه کریمه اوکراین به خاک خود و حمایت از دولت سوریه در جنگ 6 ساله این کشور تحریم می‌کند.

لایحه تحریم‌های ایران هم قرار است در این هفته به رأی گذاشته شود. 

این لایحه جدید علاوه بر اینکه محدودیت هایی را در خصوص لغو و کاهش تحریم ها برای کاخ سفید ایجاد می کند، تحریم هایی که پیشتر به دستور ریاست جمهوری صادر شده است را تصویب می کند. از جمله آن می توان به تحریم های اعمال شده بر تعدادی از پروژه های انرژی روسیه و امور مالی برخی از صنایع این کشور اشاره کرد.

این قانون جدید همچنین تحریم های جدیدی را علیه روسیه بخاطر ادعاهای نقض حقوق بشر، تأمین سلاح برای دولت سوریه و انجام حملات سایبری به نفع دولت خود، اعمال می کند. همچنین با تصویب این لایحه، تحریم های بیشتری در صنعت معدن، فلزات، حمل و نقل و راه آهن روسیه اعمال می شود.

نمایندگان جمهوری خواه و دموکرات کنگره از این لایحه حمایت کرده اند و انتظار می رود که به راحتی به تصویب مجلس سنا برسد. برای اینکه این طرح به یک قانون تبدیل شود، باید به تصویب مجلس نمایندگان آمریکا برسد و پس از آن هم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا باید آن را امضا کند. اگر هم ترامپ به این طرح اعتراض کند، طرفداران این قانون در نظر دارند آن را وتو کنند. 

"چاک شومر"، رهبر اقلیت دموکرات در سنای آمریکا اعلام کرد: این تحریم ها یک پیام قدرتمند برای روسیه و هر کشور دیگری است که قصد دارد در انتخابات ما مداخله کند و به این صورت تنبیه می شود.

روسیه تاکنون بارها ادعای دخالت در انتخابات آمریکا را رد کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار