کرمانشاه؛

افزایش چهار برابری سطح زیر کشت کلزا در استان

سطح زیر کشت کلزا در استان از سطح برداشت هزار هکتاری در سال زراعی گذشته به سطح برداشت چهار هزار هکتاری در سال جاری افزایش پیدا کرده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ شهبازی با اشاره به افزایش چهار برابری سطح زیر کشت کلزا در استان کرمانشاه در سال زراعی جاری نسبت به سال گذشته اظهار کرد: با کارهای ترویجی انجام شده در استان سطح زیر کشت کلزا در استان از سطح برداشت هزار هکتاری در سال زراعی گذشته به سطح برداشت چهار هزار هکتاری در سال جاری افزایش پیدا کرده است.

شهبازی افزود: در سال زراعی جاری 4850 هکتار از اراضی استان زیر کشت کلزا رفته که به دلیل عواملی مثل سرمازدگی، خورده شدن توسط پرندگان و... چهار هزار هکتار از این سطح قابل برداشت خواهد بود.

  وی ادامه داد: با وارد کردن دستگاه بذر کار دقیق کلزای لیزری به استان، در سال زراعی جاری در هر هکتار 4.5 کیلوگرم کلزا کشت شده، این در حالیست که در سنوات گذشته این میزان شش، هفت و حتی در سال های قبل‌تر 10 کیلوگرم در هکتار هم بوده است.

شهبازی با بیان اینکه متوسط عملکرد کلزا در مزارع استان در سال زراعی گذشته دو تن و 250 کیلوگرم بوده، افزود: پیش بینی می‌شود امسال متوسط عملکرد کلزا در هر هکتار به 2.5 تن در هکتار برسد.

وی با پیش بینی اینکه امسال هشت هزار تن کلزا در استان کرمانشاه تولید شود، افزود: تاکنون 75 هکتار کلزا در مناطق گرمسیری برداشت انجام شده که پول محصول تحویلی در کمترین زمان به کلزاکاران پرداخت شده است.
 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.