کرمانشاه؛

معرفی ارقام جدید در مزرعه کشاورزان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: تحقیقات در سطح اکثر ایستگاه‌های تحقیقاتی استان در حال اجرا بوده و منجر به معرفی ارقام جدید ی شده که در مزرعه کشاورزان نمود خواهد یافت.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛خسرو شهبازی افزود: 18 رقم گندم آبی و 8 رقم گندم دیم معرفی شده‌اند که این ارقام باعث افزایش عملکرد تولید گندم می‌شوند.
 
شهبازی با اشاره به اینکه مقایسه ارقام با یکدیگر نشانی از نتایج کارهای تحقیقاتی دارد،  بیان کرد:  گندم ریژاو در مقایسه با رقم سرداری افزایش یک تنی عملکرد را دارد.
 
وی تصریح کرد: در حوزه دانه‌های روغنی ارقام جدید کلزا و ارقام گلرنگ و در حبوبات نخود، عدس، گیاهان علوفه‌ای ارقام جدید معرفی شده‌اند.
 
شهبازی اضافه کرد: در تغییر تاریخ کشت از بهاره به پاییزه 10 هزار هکتار انجام شده گفت: سطح نخود پاییزه از 7 هزار هکتار در سال گذشته به 10 هزار هکتار رسیده است.
 
وی با بیان اینکه در حوزه دیم طرحی با همکاری ایران و موسسه بین المللی ایکاردا  در حال اجرا است که استان کرمانشاه نیز در این طرح قرار گرفته افزود: با استفاده از ارقام، ادوات و روش‌های نوین ترویجی و علمی و بهره گیری از کشاورزی حفاظتی سالانه 5 درصد افزایش عملکرد تولید داشته باشیم و در حوزه مزراع دیم نیز پیش بینی شده که طی 5 سال عملکرد ما در دیم به 25 درصد برسد.
 
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.