کرمان؛

دهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران ششم تا نهم تیر ماه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران ششم تا نهم تیرماه در استان کرمان برگزار می شود.

دهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران ششم تا نهم تیر ماه به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ محمدرضا علیزاده در نشست خبری پیرامون دهمین جشنواره موسیقی نواحی افزود: هفت شهرستان رفسنجان، سیرجان، بم، بافت، زرند، شهربابک و نرماشیر برای برگزاری این جشنواره اعلام آمادگی کرده و سایر فرمانداری ها نیز می توانند اعلام آمادگی کنند. 

وی بیان کرد: بر اساس تفاهمنامه ای در سال 94 بین استانداری کرمان و مدیرکل وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان، دبیرخانه جشنواره موسیقی نواحی به مدت سه سال در کرمان ایجاد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: سال گذشته پس از وقفه ای 9 ساله، نهمین جشنواره موسیقی نواحی در استان کرمان برگزار شد و امیدواریم شاهد ایجاد دبیرخانه دائمی و برگزاری جشنواره به صورت دائمی در کرمان باشیم.

وی با بیان اینکه موسیقی نواحی، موسیقی اصیل است و غنای زیادی دارد اظهار کرد: باید موسیقی نواحی را حفظ، نگهداری و احیا کنیم تا به نسل های بعد منتقل شود.

علیزاده تاکید کرد: اگر به موسیقی نواحی نپردازیم و از این جشنواره حمایت نکنیم، زمینه برای نفوذ موسیقی بیگانه فراهم خواهد شد.

وی گفت: برگزاری دهمین جشنواره موسیقی نواحی، همزمان با عید سعید فطر، موجب ایجاد شور و نشاط ویژه ای در جامعه خواهد شد.

وی افزود: تلاش کردیم در محل اصلی برگزاری جشنواره در پارک مادر کرمان برای 2 هزار و 500 نفر اجرا داشته باشیم تا امکان مناسبی برای حضور شهروندان فراهم شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به اینکه موضوع اصلی جشنواره منظومه خوانی است تصریح کرد: همچنین با حضور گروه های مختلف اجراهای مناسب برای عموم برگزار می شود و سعی کردیم در این دوره از گروه های بومی و استانی بیستر استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: جشنواره محلی موسیقی نواحی استان کرمان را برای حفظ و صیانت از موسیقی نواحی این استان در اواخر سال جاری برگزار می کنیم که پوستر آن در پاییز رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: فستیوال موسیقی نواحی شهرستان های استان کرمان نیز از دیگر برنامه هایی است که توسط دبیرخانه این جشنواره برگزار می شود.

علیزاده بیان کرد: برای جمع آوری اسناد، آموزش و شناسایی پیشکسوتان موسیقی نواحی مکتبخانه موسیقی نواحی در ایام برگزاری جشنواره افتتاح می شود.

وی افزود: همانند سال گذشته اساتید، پژوهشگران و میهمانان خارجی در جشنواره موسیقی نواحی استان کرمان حضور دارند و در راستای برون سپاری امور فرهنگی، بخش اجرایی به موسسه خصوصی فرهنگی واگذار شده است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار