بر اساس نتایج جدیدترین تحقیقات؛

نیمی از شرکت‌های انگلیسی آمادگی خروج این کشور از اتحادیه اروپا را ندارند

تحقیقات جدید نشان می‌دهد شرکت‌های انگلیسی انتظار کاهش مهاجران کشورهای عضو اتحادیه اروپا در کشورشان را ندارند.

نیمی از شرکت‌های انگلیسی آمادگی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را ندارندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آی‌بی تایمز، یک تحقیق جدید نشان می‌دهد تقریباً نیمی از کسب و کارهای انگلیس آمادگی پذیرش تغییرات پیشنهادی دولت این کشور برای خروج از اتحادیه اروپا (برکسیت) را ندارند.

براساس گزارش اتاق فکر «Resolution Foundation» تقریباً 30 درصد شرکت‌های انگلیسی انتظار دارند تا زمانی که فرصت شغلی برای شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا و منطقه‌ی اقتصادی اروپا در انگلیس وجود دارد باید به آنها اجازه ورود به این کشور داده شود.

حدود 17 درصد از کسب‌ و کارهای انگلیس انتظار دارند حتی پس از برکسیت هم محدودیتی در شرایط تجاری کنونی ایجاد نشود. اما اتاق فکر مذکور اعلام کرد این انتظارات واقع‌بینانه نیستند و «ترزا می»، نخست‌وزیر انگلیس به محض اینکه این کشور از اتحادیه اروپا خارج شود تعداد مهاجرانی که از اتحادیه وارد می‌شوند را کاهش می‌دهد.

با اینکه گزارش‌های اداره آمار ملی انگلیس نشان می‌دهد نرخ مهاجرت خالص به شدت کاهش یافته است، 46 درصد کسب و کارها انتظار این کاهش را ندارند.

مذاکرات برکسیت هفته‌ی آینده آغاز می‌شوند و فرایند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تا مارس 2019 طول می‌کشد. البته این زمانبندی به این دلیل که ترزا می در انتخابات اخیر انگلیس اکثریت کرسی‌ها را از دست داد بسیار خوشبینانه به نظر می‌رسد. حزب محافظه کار در این انتخابات 318 کرسی را به دست آورد و حالا برای تشکیل دولت نیازمند ائتلاف با احزاب دیگر است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار