اهواز؛

کماکان جولان آتش در جنگل های تشان بهبهان

معاون فرماندار بهبهان از نابودی 200 هکتار از جنگل های بلوط بر اثر آتش سوزی در منطقه تشان این شهرستان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حمید رضا ورزشی، معاون فرماندار بهبهان بیان داشت: آتش سوزی از جنگل های استان کهگیلویه و بویر احمد شروع شد و به جنگل های بلوط ارتفاعات منطقه کفش کنان و تنگ بن تشان بهبهان سرایت پیدا کرد.

وی تصریح کرد: آتش سوزی به دلیل کمبود امکانات و نیز وزش باد هنوز مهار نشده چون برای رسیدن به این منطقه امکان ورود خودروی آتش نشانی نیست و نیاز به چند ساعت پیاده روی است.

ورزشی افزود: برای خاموش کردن آتش به بالگرد آتش نشان نیاز است اما اکنون عملیات با نیروی انسانی به صورت پیاده انجام می شود.

معاون فرماندار بهبهان گفت: دلیل آتش سوزی هنوز مشخص نشده است.
 
شهر تشان از توابع شهرستان بهبهان در خوزستان(جنوب غربی ایران) واقع شده است. این شهر در فاصله ۳۰ کیلومتری بهبهان قراردارد و در قسمت هایی با شهرستان بهمئی(لیکک) هم مرز است؛ بنابراین به نوعی در بین دو استان خوزستان و کهگیلویه واقع شده است.

این شهر دارای جاذبه های تفریحی و سیاحتی از قبیل چشمه سارها، کوه ها، زیارتگاه ها و حتی جاذبه های تاریخی است. چشمه هایی همچون مشهد تشان که علاوه بر تامین آب کشاورزی، منبع آب شرب بخشی از تشان محسوب می شود. آب این چشمه ها چنان آینه ای زلال و چشم نواز  مسیری طولانی را از سرچشمه اصلی تا تل کهنه سپری می کند. از جمله کوه هایی که در حال حاضر هم تعداد زیادی از طرفداران طبیعت را به سوی خود سوق می دهد،می توان به قله تل رش ،قله حاتم و قله دختر اشاره کرد.

از روز گذشته جنگل های واقع در کوه های مشرف به تشان که از پوشش گیاهی خوبی برخوردار است دچار آتش سوزی شده و تاکنون نیز ادامه دارد. متاسفانه امکانات نامناسبت برای اطفای حریق در جنگل های استان باعث شده که آتش سوزی های هر چند کوچک، خسارت های جبران ناپذیری به جای بگذارند.

با وجود تلاش های صورت گرفته از سوی مردم و برخی ادارات دولتی ولی به علت نبود امکانات، آتش در حال گسترش است به همین دلیل نیاز است که امکانات لازم برای اطفای آتش سوزی به خصوص در مناطق صعب العبوری مثل منطقه تشان تامین شود.
 
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
تا اونجایی ک اطلاع دارم مردم نادان برای تفریح اتش روشن کردند و ... متاسفم .