کرمانشاه؛

دانش آموز کرمانشاهی «همیار گردشگر» می‌شوند

به گفته معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، تابستان امسال بیش از 300 دانش آموز کرمانشاهی "همیار گردشگر" می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛محسن شاه حسینی با اشاره به ظرفیت 10 هزار نفری اجرای طرح همیار گردشگر در کشور گفت: هر یک از استان‌ها دارای سهمیه حدود 350 نفری در اجرای این طرح بوده‌اند که استان کرمانشاه نیز در مرحله آموزش 314 دانش اموز را تحت پوشش برنامه‌های این طرح قرار داده است.
وی ادامه داد: دانش آموزان استان کرمانشاه در 28 مدرسه استان شامل 14 مدرسه دخترانه و 14 مدرسه پسرانه در طرح همیار گردشگر آموزش های لازم را فرا گرفته‌اند.
شاه حسینی افزود: طرح همیار گردشگر با همکاری وزارت آموزش و پرورش و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اجرا می شود و یکی از مهمترین اهداف اجرایی شدن این طرح هویت‌بخشی به نگاه‌ها و افکار و اندیشه‌های دانش‌آموزان و شناخت میراث گذشته کشور است.
وی با بیان اینکه با اجرای این طرح دانش آموزان ضمن مشارکت و تمرین حضور در فعالیت‌های اجتماعی، اطلاعات خود را نسبت به میراث فرهنگی کاملتر می‌کنند، افزود: از مزایای این طرح می‌توان به دقیق‌تر شدن دید دانش آموزان نسبت به فضاهای باستانی اشاره کرد.
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: این طرح ضمن ترغیب و تشویق دانش آموزان به پاسداشت آثار ملی و افزایش اطلاعات و آگاهی‌هایشان، موجب تقویت صنعت گردشگری نیز می‌شود.

 

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار