لرستان؛

اعتبار مورد نیاز چهارخطه‌ های لرستان ۲۵۰ میلیارد تومان

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان از نیاز به تامین اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومانی برای تکمیل چهارخطه‌ های استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ علیخانی با بیان اینکه این میزان اعتبار ۸ چهار خطه نیمه‌کاره در استان را تکمیل می‌کند، گفت: چهارخطه خرم‌آباد – نورآباد ۶۶ کیلومتر طول دارد که از این میزان ۳۶ کیلومتر آن زیر بار ترافیک رفته است. ۳۰ کیلومتر دیگر آن بین ۷۵ تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان ۹۶ به اتمام می‌رسد.

وی افزود: چهارخطه خرم‌آباد – پلدختر با ۵۰ کیلومتر طول در دست اجراست که ۳۴ کیلومتر از این مسیر ۶۵ درصد و ۱۶ کیلومتر دیگر آن ۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

علیخانی با اشاره به طول ۱۵ / ۴ کیلومتری قطعه ششم از محور سراسری خرم‌آباد به پلدختر (ویسیان – ملاوی)، گفت: در این قطعه دو دستگاه تونل در مجموع با ۱۴۸۲ متر طول و ۱۶ دستگاه پل وجود دارد که برای مجموع این عملیات مبلغی بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است. 
در ادامه افزود: چهارخطه ۸۶ کیلومتری خرم‌آباد– کوهدشت هم ۶۰ کیلومتر آن زیر بار ترافیک رفته و مابقی آن تا پایان امسال به اتمام می‌رسد. همچنین ۸ کیلومتر ابتدای مسیر از سمت خرم‌آباد ظرف یک ماه آینده به مناقصه می‌رود. 

علیخانی گفت :پیشرفت پروژه چهارخطه خرم‌آباد - کوهدشت بین ۷۵ تا ۸۰ درصد است. همچنین چهارخطه الیگودرز - خمین ۱۵ کیلومتر است که ۵  .۱۱ کیلومتر آن زیر بار ترافیک رفته و ۵. ۳ کیلومتر باقیمانده با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان تیرماه امسال به اتمام می‌رسد. 

وی در ادامه گفت: چهارخطه بروجرد‌- توره نیز ۲۸ کیلومتر بوده که زیر بار ترافیک رفته است. این چهار خطه نیازمند دو تقاطع است که در آنجا ایجاد می‌شود. چهارخطه خرم‌آباد - اشترینان - نهاوند نیز ۱۰ کیلومتر است که ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اما به دلیل کمبود اعتبار زمان تکمیل این پروژه مشخص نیست. این چهارخطه به ۱۵ تا ۱۶ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد. 

علیخانی ادامه داد: چهارخطه ازنا - شازند نیز که ۳۶ کیلومتر آن در لرستان قرار دارد با ۶۰ درصد پیشرفت در دست اجراست.

انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار