رئیس شبکه دامپزشکی بروجرد:

تاکنون موردی از ابتلا به تب کریمه کنگو در بروجرد مشاهده نشده است

رئیس شبکه دامپزشکی بروجرد گفت: تاکنون موردی از ابتلا به تب کریمه کنگو در بروجرد مشاهده نشده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  جباری رئیس شبکه دامپزشکی بروجرد گفت: در فصل گرما و زمان شیوع بیماری تب کریمه کنگو باید موارد و نکات لازم از سوی شهروندان رعایت شود.

وی افزود: کارکنان کشتارگاره اعم از کارگران سلاخان، دامپزشکان و بازرسان یکی از اقشار در معرض ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو هستند، بر این اساس شهرداری بروجرد موظف شده است که نسبت به تهیه ماسک، دستکش و عینک برای کارکنان کشتارگاه بروجرد و الزام به استفاده از آن‌ها اقدام کند.

رئیس شبکه دامپزشکی بروجرد از برگزاری کلاس‎های آموزشی با همکاری شبکه بهداشت و درمان و شبکه دامپزشکی بروجرد خبرداد و گفت: همچنین به منظور اطلاع‎رسانی به شهروندان، بنرهایی با محتوای آگاهی‎بخشی در میادین شهر بروجرد نصب شده است.

جباری با اشاره به توزیع سم و سم‎پاسی در برخی از روستاهای شهرستان بروجرد گفت: البته سم به اندازه کافی در داروخانه‎‌ها موجود است و افراد می‎توانند، با مراجعه و تهیه سم نسبت به مبارزه با انگل‎های خارجی (کنه‎های حامل بیماری) اقدام کنند.

وی در خصوص فعالیت چوبداران در خرید و فروش دام زنده و میادین دام بروجرد افزود: علاوه بر برگزاری کلاس آموزشی، نصب بنر و تراکت، سم‎پاشی به صورت رایگان در میادین دام این شهرستان صورت گرفته است.

رئیس شبکه دامپزشکی بروجرد سپس با توصیه به شهروندان گفت: توصیه می‎شود که گوشت پس از خرید از قصابی‎ حداقل ۲۴ ساعت در دمای یخچال بین ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد نگهداری و پس از آن قطعه‎بندی و چرخ شود.

جباری با اشاره به اینکه گوشت پخته به هیچ وجه خطری برای مصرف‎کنندگان ندارد، بیان کرد: شهروندان با رعایت نکات بهداشتی هنگام قطعه کردن گوشت از دستکش استفاده کنند.

وی در ادامه گفت: با توجه به شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصول گرم سال، شهروندان خصوصأ کارکنان کشتارگاه و افرادی که اقدام به خرید و فروش دام زنده می‎کنند، باید موارد و نکات ایمنی را به دقت رعایت کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی بروجرد افزود: تاکنون موردی از ابتلا به تب کریمه کنگو در بروجرد مشاهده نشده و مسئله خاصی در این زمینه وجود ندارد.

انتهای پیام/ د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.