لرستان؛

ممنوعیت ذبح دام درخارج از کشتارگاه بروجرد

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بروجرد با اشاره به اینکه تاکنون موردی از بیماری تب کریمه کنگودر بین دام‌های شهرستان مشاهده و یا گزارش نشده است گفت: به منظور پیشگیری ازشیوع این بیماری هرگونه ذبح دام در خارج از کشتارگاه بروجرد ممنوع اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ جباری رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بروجرد گفت: کارکنان کشتارگاه این شهرستان به استفاده ازدستکش، کلاه، عینک و ماسک بهداشتی به منظور پیشگیری ازشیوع بیماری تب کنگو تجهیز شده اند.
 
وی افزود: کشتارغیرمجاز دام یکی ازعوامل مهم بروز و شیوع بیماری تب کریمه کنگو بوده و درهرنقطه‌ای که کشتارغیرمجاز دام انجام شود احتمال بروزعامل این بیماری وجود دارد.
 
رئیس شبکه دامپزشکی بروجرد گفت: به شهروندان توصیه می‌شود برای جلوگیری ازانتقال بیماری تب کریمه کنگوگوشت قرمز را قبل ازمصرف به منظورازبین رفتن ویروس و کاهش PH گوشت به مدت ۲۴ ساعت در دمای صفرتا چهار درجه سانتیگراد نگهداری کنند.
 
جباری افزود: مردم نیزازذبح دام در منازل و یا خارج از کشتارگاه با هدف دادن نذری و قربانی پرهیزکنند هرگونه کشتار دام باید در کشتارگاه و زیر نظر کارکنان دامپزشکی انجام دهند.
 
وی گفت: افراد خیری که اقدام به ذبح دام واهدا آن به مراکز و نهادهای حمایتی مانند بهزیستی، کمیته امداد و خانه ایتام می‌کنند باید ذبح دام را درکشتارگاه انجام دهند.
 
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بروجرد با بیان اینکه با پیشگیری به راحتی می‌توان از شیوع این بیماری جلوگیری کرد افزود: بیماری ویروسی تب کریمه کنگو دربیشترمبتلایان باعث مرگ بیمارمی شود و درصورت درمان نیزعوارضی به جا می‌گذارد.
 
انتهای پیام /م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.