کرمانشاه؛

هنرمندان تئاتر کرمانشاه پشت درهای بلا تکلیفی

در این نوشتار به پیشینه هنر تئاتر، تعطیلی تئاتر شهر و مطالبات فعالان این حوزه در کرمانشاه نگاهی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ بیش از 5 دهه از زمان فعالیت هنر تئاتر در کرمانشاه می گذرد ، هنری که میر سیف الدین کرمانشاهی ، تحصیلکرده کشور روسیه از اولین های  آن در این شهر است.
 
تئاتر کرمانشاه  که با گذر از فراز و نشیب هایی به سمت رونق پیش می رفت حالا واگذاری آن به بخش خصوصی تنها در حد یک وعده  و یا شاید جمله ای بر سر زبان ها  باقی مانده ، و هنرمندان تئاتر شهر کرمانشاه را در وضعیتی بلا تکلیف قرار داده است.
 
 
 
 گذری بر موضوع خصوصی سازی تئاتر شهر کرمانشاه
 
مجموعه تئاتر شهر کرمانشاه در زمان مسئولیت حجت الاسلام آفتابی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سال 91 در یک تفاهمنامه به حوزه تئاتر واگذار شد اما با بخشنامه هیات دولت و بحث واگذاری مراکز فرهنگی و دولتی به بخش خصوصی این مرکز از حوزه تئاتر خارج شد.
 
 
 
 
 
 مطالبات فعالان تئاتر کرمانشاه
 
رییس انجمن هنرهای نمایشی استان می گوید: بحث اجراهای عمومی ، اعزام به جشنواره های خیابانی و صحنه ای ، 34 کار صحنه ای و 21 تئاتر خیابانی در استان، 12 کار برای اعزام به جشنواره از مطالبات هنرمندان استان است.
درند می افزاید:برای حل این موضوع  درخواست هایی نوشته شده و در جلساتی  با استاندار و مدیر کل ارشاد بر حل مشکلات هنرمندان تئاتر تاکید شده است.
 
 حالا 1200 هنرمند حوزه تئاتراستان منتظر شنیدن اقداماتی هستند که قرار است  به بلاتکلیفی آنان پایان دهد.
 
 
انتهای پیام/پ
 
 

 
 
 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.