در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

شبی که عبادت در آن با 72 سال راز و نیاز برابری می‌کند

در سوره قدر به بهترین شکل از فلسفه شب های قدر یاد شده است و ما در این سوره فضیلت این شب بزرگ را درک خواهیم کرد.

شبی که عبادت در آن با 72 سال راز و نیاز برابری می‌کند
حجت‌الاسلام ابوالحسن موسوی کارشناس مذهبی و امور دینی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  پیرامون فلسفه و فضایل شب‌های قدر در ماه مبارک رمضان گفت: در سوره قدر به بهترین شکل از فلسفه شب های قدر یاد شده است و ما در این سوره فضیلت این شب بزرگ را درک خواهیم کرد.
 
وی در ادامه بیان کرد: واژه قدر به معنی ارزشمند بودن، عظمت و شکوهمندی است و این شب از 72 سال عبادت برتری دارد. خداوند در قرآن کریم وقتی می فرمایند: «لیلة القدر خیر من الف شهر»، این «الف شهر» به معنی این است که هر عبادتی در این ماه هزار برابر برتر است.
 
کارشناس مذهبی و امور دینی با بیان روایتی از امام صادق (ع) اظهار داشت: روزی شخصی از اصحاب نزد امام صادق (ع) رفت و از ایشان در خصوص شب‌های قدر در ماه مبارک رمضان جویا شد. حضرت (ع) در جواب صحابه خود فرمودند: «شما در طول سال، همه شب ها می‌خوابید، اما چه اشکالی دارد که در طی این سه شب بیدار باشید و به راز و نیاز با خدا بپردازید؟»
 
حجت‌الاسلام موسوی در پایان با تاکید بر اینکه هیچ حق الناسی بالاتر از حق الناس های معنوی و عاطفی نیست، خاطرنشان کرد: عبادت در این ماه برتری هزار سال نیایش را دارد، تا می توانیم در این ماه به هر خانواده نیازمندی کمک کنیم، استغفار کرده و اگر دلی را شکسته‌ایم و یا حق الناسی برگردن داریم، حلالیت بطلبیم.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار