لرستان؛

کمبود آب در ۳۷ روستای شهرستان کوهدشت

فرماندار کوهدشت گفت: ۳۷ روستای شهرستان کوهدشت مشکل آب شرب دارند که اگر به این مشکل توجه نشود ممکن است به مطالبه اجتماعی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ فردی بیرانوند فرماندار کوهدشت گفت: برابر آخرین سرشماری شهرستان کوهدشت ۱۰ درصد جمعیت استان را دارد که باید ۶۷ میلیارد تومان از اعتبارات سهمیه کوهدشت باشد، اما اکنون سهم این شهرستان ۵۵ میلیارد تومان است.
 
وی افزود: اکنون در شهرستان کوهدشت بسیاری از روستا‌ها با مشکل آب آشامیدنی مواجه هستند و امکانات آنجا پاسخ‌گو نیست، چه زمانی باید مشکل آن‌ها حل شود؟ پس باید در این راستا توجه ویژه‌ای شود.
 
فرماندار کوهدشت گفت: ۳۷ روستای شهرستان کوهدشت مشکل آب شرب دارند که اگر به این مشکل توجه نشود ممکن است به مطالبه اجتماعی تبدیل شود.
 
وی به مشکل راه روستایی در شهرستان کوهدشت اشاره کرد و افزود: کوهدشت ۱۴ درصد مساحت استان را دارد، ولی از ۸۰۰ هزار کیلومتر راه روستایی ۱۰ درصد مربوط به شهرستان کوهدشت است و برخی روستاهای این شهرستان راه دسترسی ندارد.
 
فردی بیرانوند گفت: رویکرد بودجه استان بر اساس دستورالعمل مطرح‌شده طرح‌های نیمه‌تمام است که این به ضرر شهرستان‌های محرومی مانند کوهدشت است، چون در کوهدشت طرح نیمه‌تمام نداریم طرح جدید هم ۱۰ درصد است که جوابگوی آب، راه و امکانات ما را نمی‌دهد بنابراین باید برای حل مشکل مردم چاره‌اندیشی شود.
 
وی افزود: در سه آیتم توازن ردیف ملی، ارتقا شخص‌های توسعه اقتصادی و ارزش‌افزوده جمعاً ۳۰۵ میلیارد تومان اعتبار لحاظ شده است که می‌طلبد در این بخش‌ها نیز توجهی ویژه‌ای به شهرهای محروم مانند کوهدشت شود.
 
هوشنگ بازوند استاندار لرستان نیز در این رابطه گفت: ۵۵ میلیارد تومان اعتبار در اختیار شهرستان کوهدشت است که نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد رشد داشته است.
 
وی افزود: از ۶۳ میلیارد تومانی هم که در سطح استان توزیع می‌شود ممکن است شهرستان کوهدشت سهم داشته باشید از طرفی از ۱۵۷، ۱۲۰ و ۲۸ میلیارد تومان بودجه استانی، کوهدشت هم سهم دارد که اگر شما نتوانید به این اعتبارات مشکل آب‌رسانی را حل کنید چه کسی می‌خواهد حل کند.
 
استاندار لرستان گفت: همه آیتم‌ها و شاخص‌هایی که برای بودجه در نظر گرفته می‌شود جمعیت نیست.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.