اصفهان؛

وضعیت کشتارگاه‌ها در شهر و روستاهای چادگان باید ساماندهی شود

معاون فرماندار چادگان گفت: وضعیت کشتارگاه‌ها در شهر و روستا باید ساماندهی شود تا کشتارها به صورت اصولی و بهداشتی ذبح شود تا شاهد عوارض بهداشتی نباشیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،کورش موگوئی  امروز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی چادگان اظهار کرد: ادارات و نهادها با همکاری یکدیگر تلاش کنند تا مشکلات حوزه بهداشت و سلامت در شهرستان کاهش پیدا کند و شاهد شکوفایی سلامت در این عرصه باشیم.

وی به وضعیت بهداشت روستاها و کشتارگاه‌ها اشاره کرد و گفت: وضعیت کشتارگاه‌ها در شهر و روستا باید ساماندهی شود تا کشتارها به صورت اصولی و بهداشتی ذبح شود تا شاهد عوارض بهداشتی نباشیم.

موگوئی افزود: رهاسازی فاضلاب‌ها و پساب‌های منازل و دفع زباله‌ها در روستاهای بخش مرکزی و چنار رود یک معضل بهداشتی است که انتظار داریم مسؤولان بهداشتی در این راستا برنامه‌ریزی کرده و ضمن آگاه‌سازی مردم نسبت به آلوده کردن محیط از رهاسازی فاضلاب‌ها جلوگیری کنند.

موگوئی بیان داشت: شبکه بهداشت، منابع طبیعی و محیط‌زیست نیز باید جهت جانمایی دفع زباله‌ها در روستاها جانمایی کنند تا این معضل بهداشتی برطرف شود.

امیر جعفری راوندی بخشدار مرکزی چادگان نیز در این نشست اظهار کرد: اجرای فاضلاب‌های روستایی و دفع زباله بر اساس جمعیت در اولویت‌بندی قرار دارند که با تخصیص اعتبار به مرحله اجرا در خواهند آمد.

وی گفت: کمیته برنامه‌ریزی در بخش مرکزی برگزار خواهد شد تا با ارائه راه‌حل‌های مناسب اعتبار پیش‌بینی‌ شده و هزینه شود تا دفع زباله در روستاهای بخش مرکزی حل شود.

داودوند مدیر شبکه دامپزشکی چادگان افزود: از مردم تقاضا داریم ضمن رعایت بهداشت گوشت مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های مجهز که گوشت آن به مهر دامپزشکی چک شده خریداری کنند و به مدت 24 ساعت در یخچال نگهداری کنند.

شهردار رزوه بیان داشت: 2 هکتار زمین برای دفع زباله‌های شهر رزوه تملک شده است که با اعتبار پیش‌بینی‌شده بالغ‌بر 25 میلیون تومان در سال جاری ساخت آن شروع می‌شود.

هدایت‌الله نظری گفت: احداث دفع زباله در این شهر نیاز به 75 میلیون تومان است که اگر این اعتبار از محل خاصی تأمین شود در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسید در غیر این صورت سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

 
 
 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار