شیراز؛

صندوق های قرض‌الحسنه خانگی تبدیل به یک معضل اجتماعی شده اند

جانشین دادستان عمومی و انقلاب نی ریز به سرمایه‌گذاران صندوق های قرض‌الحسنه خانگی هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سید سجاد ساجدی جانشین دادستان عمومی و انقلاب نی ریز در خصوص هشدار صندوق های قرض‌الحسنه خانگی گفت: به دستور دادستان نی‌ریز، تعدادی از صندوق های قرض‌الحسنه که در خانه‌ها و مکان های مذهبی تشکیل شده بودند شناسایی و به مسوولان این صندوق های بدون مجوز قانونی، هشدار و توصیه‌هایی برای حفظ حقوق شهروندان داده شد.
 
ساجدی افزود: به دستور دادستان نی‌ریز و توسط پلیس اطلاعات و امنیت شهرستان، 6 صندوق قرض‌الحسنه خانگی بدون مجوز که در مساجد و با فرم و قالب های مذهبی- فرهنگی و یا به نام بسیج شکل گرفته بودند، شناسایی و مسئولان آن به دادسرای شهرستان دعوت شدند.

وی ادامه داد: چندی است که تشکیل صندوق هایی با شرایط ذکر شده و با اهداف نامشخص و بعضی اوقات توسط بعضی افراد مغرض و یا بی‌اطلاع از قوانین و قواعد بانکی، افزایش یافته و پس از مدتی بخاطر عدم پرداخت اقساط از سوی وام گیرندگان یا عدم مدیریت مدیران آن ها فعالیتشان متوقف شده و دیگر پاسخگوی مردم نیستند.

ساجدی بیان کرد: با حضور مسئولان این صندوق ها در دادسرای نی‌ریز، نحوه فعالیت و مدارک آنان مورد بررسی و فرصت کسب مجوز و فعالیت قانونی و تذکرات لازم در خصوص موضوع تعهدات و به ویژه حقوق شهروندان به آنان داده شد.
 
وی اظهارداشت: در چند سال گذشته تا به الان حداقل سه مورد از این صندوقها در سطح شهرستان نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند و در مجموع چند میلیارد تومان از سرمایه‌های شهروندان در این میان از بین رفته است.
 
وی تصریح کرد: مسئولان آن نیز که قادر به پرداخت پول سرمایه‌گذاران نبودند، در زندان بسر می‌برند و یا با قرارهای سنگین آزاد هستند. این صندوقها در مجموع حدود 100 نفر شاکی داشتند و باعث بروز یک معضل اجتماعی شدند.

جانشین دادستان عمومی و انقلاب نی ریز گفت: شهروندان فریب وام راحت و یا سود بیشتر را نخورند، این طمع‌ورزی باعث آسیب های بسیار زیادی برای این خانواده‌ها شده است، بهتر است شهروندان قبل از عضویت در این صندوق ها که با اهداف خداپسندانه تشکیل شده‌اند، از وضعیت عملکرد و مدیران آن اطمینان حاصل کنند، اما بهترین و مطمئن‌ترین راه سرمایه‌گذاری، در بانک ها و صندوق های دارای مجوز قانونی است.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.