شیراز؛

15 درصد از چاه‌‌های غیرمجاز کشور در فارس

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی از وجود 15 درصد چاه‌‌های غیرمجاز کشور در استان فارس خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی‌اکبری ‌ عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:از 370 هزار چاه غیرمجاز کشور 15 درصد در استان فارس است.

 

آب در ایران از گذشته از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و به همین دلیل با ایجاد قنات، آب‌آنبارها و سقاخانه‌ها، این مایه حیاتی را مدیریت می‌کردند.

 
وی افزود: برای مقابله با خشکسالی ناشی از کمبود بارندگی، باید کنترل مصرف بی‌رویه آب‌‌های زیرزمینی و نصب کنتور هوشمند در چاه‌‌های مجاز مورد توجه قرار گیرد.
 
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کشت گلخانه‌ای و توسعه آبیاری تحت فشار از جمله مصوبات مجلس است و برخورد قانونی با متخلفانی که اقدام به حفر چاه‌های غیرمجاز می‌کنند و نیز اصلاح الگوی کشت و گونه‌‌هایی که مقاوم به شوری و کمی آبی هستند باید در دستور کار قرار گیرد.
 
علی‌اکبری اضافه کرد: استفاده از پساب‌ها و بازگرداندن به چرخه کشت و آبیاری، اختصاص 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال پایدار و جبران خشکسالی در روستاها و مناطق مرزی و اختصاص 300 میلیارد تومان در قانون بودجه برای توسعه آبیاری از دیگر مواردی است که در خانه ملت به تصویب رسیده است.
 
وی گفت: با همکاری و تعامل با سازمان برنامه و بودجه، سازمان محیط زیست و وزارت نیرو، بودجه‌ای برای احیاء تالاب‌ها به ویژه تالاب بختگان در استان فارس اختصاص یافته است.
اکبری ادامه داد: برای تحقق فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال باید به اشتغال پایدار توجه ویژه شود، و برای ایجاد اشتغال پایدار و تولید فعال نیازمند فراهم کردن محیطی امن و توام با آرامش برای جذب سرمایه‌گذار در کشور و استان فارس هستیم.
 
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای ارائه تسهیلات به جامعه مولّد، کشاورزانی که زیر سقف 10 میلیون تومان وام دریافت کرده‌اند و به علت دیرکرد اقساط مشمول جریمه شده‌اند، اگر اصل وام را پرداخت کنند از پرداخت جریمه معاف می‌شوند.

انتهای پیام/ن

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار