لرستان؛

آغار سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در لرستان

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان ازآغاز کار سنجش سلامت ۳۲ هزار نوآموز بدو ورود از امروز خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ دریکوند گفت:: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان به مدت دو ماه در ۲۳ پایگاه سنجش اجرا می‌شود.
 
وی افزود: این برنامه با همکاری آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی با محوریت آموزش و پرورش استثنایی اجرا می‌شود.
 
دریکوند با اشاره به اینکه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی شامل ۲ مرحله ارزیابی است گفت: مرحله مقدماتی شامل ارزیابی بینایی، ارزیابی دید رنگ، ارزیابی شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اندازه گیری توده بدنی، وزن و قد، اختلالات دهان و دندان، جلدی و اوتیسم است.
 
به گفته وی مرحله معاینه بالینی و تخصصی جهت بررسی دقیق‌تر بخش دیگری است که در صورت ضرورت و برحسب نوع ارجاع نو آموز به منظور بررسی دقیق‌تر به نیروهای تخصصی جهت معاینات بینایی و شنوایی انجام خواهد شد.
 
دریکوند افزود: ارزیابی تخصصی آمادگی تحصیلی، بینایی، شنوایی و اوتیسم صرفا در مراکز و کلینیک‌های وابسته به آموزش و پرورش استثنایی به صورت رایگان انجام می‌شود.
 
وی با بیان اینکه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در مناطق عشایری و صعب العبور به صورت رایگان انجام می‌شود گفت:پیش بینی می‌شود بیش از ۵۰۰ نفر از نوآموزان بدو ورود به دبستان در مناطق عشایری استان سنجش شوند.
 
انتهای پیام /م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.