کدام شاعران به دیدار مقام معظم رهبری می‌روند؟

امسال هم مانند هر سال جمعی از شاعران همزمان با میلاد کریم اهل بیت (ع) با مقام معظم رهبری دیدار خواهند کرد.

کدام شاعران به دیدار مقام معظم رهبری می‌روند؟
به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امسال هم همانند هر سال جمعی از شاعران همزمان با میلاد کریم اهل بیت امام حسن (ع) با مقام معظم رهبری دیدار خواهند کرد.
 
در این دیدار صمیمانه تعدادی از شاعران پیشکسوت، زنان شاعر و شاعران جوان کشور که عمدتا از شهرستان‌ هستند، حضور خواهند داشت. اکثر حاضران در این دیدار جوان هستند و برای اولین بار در محضر ایشان شعرخوانی می‌کنند. البته در کنار شاعران داخلی، حدود سه شاعر از کشوهای دیگر نیز شعر می‌خوانند.  

از جمله شاعرانی که در دیدار صمیمانه این قشر با مقام معظم رهبری در سال جاری حاضر می شود، ناصر فیض است. این شاعر در خصوص حضورش در این دیدار صمیمانه به خبرنگار ما گفت: امسال در دیدار صمیمانه شاعران با مقام معظم رهبری حاضر می شوم، اما قرار نیست در این مراسم شعر بخوانم. به دلیل آنکه جزو شاعرانی هستم که در سال های قبل هم به جلسه دیدار با مقام معظم رهبری می‌رفتم و قرار نیست همه، هر سال در این جلسه شعرخوانی داشته باشند. دیدار شاعران با مقام معظم رهبری یک فرصتی برای همه است تا در آن به شعرخوانی بپردازند.
 
ناصر فیض از جمله شاعران طنزپرداز کشورمان است. از مشهورترین آثار وی می توان به فیض بوک اشاره کرد.

میلاد عرفان‌پور،
شاعر دیگری است که در خصوص حضورش در دیدار شاعران با مقام معظم رهبری به خبرنگار ما گفت: امسال هم ان شاء الله در دیدار صمیمانه شاعران با مقام معظم رهبری حاضر خواهم شد. در دیدار امسال قرار نیست در محضر ایشان شعرخوانی داشته باشم.

میلاد عرفان‌پور از شاعران کشورمان است که در زمینه ترانه‌سرایی هم طبع‌آزمایی کرد. از آثار وی تاکنون می‌توان به «از شرم برادرم»، «پاییز بهاری است که عاشق شده است»، «باد شهر»، «جشن فراموشی‌ها»، «بی خبری‌ها»، «چاره ها»، «از آخر مجلس» و «درباره تو» اشاره کرد.

حسین اسرافیلی، از شاعران پیشکسوت در این خصوص بیان کرد: امسال در دیدار صمیمانه شاعران با مقام معظم رهبری حضور نخواهم داشت. مثل اینکه امسال اسم مرا برای حضور در این مراسم ندادند.

معروف‌ترین مجموعه شعر حسین اسرافیلی «تولد در میدان» است که به عنوان یکی از آثار برتر شعر دفاع مقدس در دهه 60 از سوی بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس برگزیده شد. «آتش در خیمه‌ها»، «مجموعه شعر عاشورایی»، «عبور از صاعقه»، «گزیده ادبیات معاصر شماره 5»، «مردان آتش نهاد»، «آتش در گلو»، «آیینه های شعله‌ور» از سروده‌های اوست.
 
کتاب دیگری هم  با عنوان «حیاط خلوت کلمات» از این شاعر است. مقالات ادبی و فرهنگی موجود در کتاب «حیاط خلوت کلمات» در موضوعات شعر و نقد ادبی تاکنون در نشریات مختلف به چاپ رسیده و نویسنده برای نخستین بار این مقالات را که شامل 25 تا 30 مقاله است، در یک مجموعه منسجم گردآوری کرد.
 
در مجموعه شعر «تشنه در باران زخم» اسرافیلی که مجموعه اشعار چاپ شده یا چاپ نشده عاشورایی وی در قالب‌های نو و کلاسیک است، رویکردی نو و نگاهی جدید به این موضوع دارد. این شاعر در این کتاب با زبانی نو و ساده مضامین و مفاهیم پایداری و مذهبی را بیان کرده است تا جوانان را مخاطب این آثار قرار دهد. مجموعه اشعار «تشنه در باران زخم» 200 قطعه شعر عاشورایی و آئینی دارد.

از جمله شاعران دیگری که قرار است در دیدار صمیمانه شاعران با مقام معظم رهبری در سال جاری حاضر شوند می توان به محمد مهدی عبداللهی و سعیدی راد اشاره کرد.
 
 
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۷ ۲۶ آبان ۱۳۹۶
سلام خسته نباشید چگونه میتوانم به همراه شاعران بارهبری عزیز ملاقات داشته باشم
آخرین اخبار