دفتر یادبود شهدای حملات تروریستی تهران در بوداپست گشوده شد

دفتر یادبود شهدای حوادث تروریستی روز چهارشنبه تهران، در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بوداپست پایتخت مجارستان گشوده شد.

دفتر یادبود شهدای حملات تروریستی تهران در بوداپست گشوده شد
به گزارش حوزه سیاست خارجی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، شماری از مقامات مجارستان از وزارت امور خارجه، پارلمان، دانشگاه ها، همچنین سفرا و دیپلماتهای مقیم، ایران شناسان و علاقه مندان به زبان و فرهنگ ایرانی با حضور در محل سفارت، مراتب تسلیت خود را به ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران ابراز داشتند.

مقامات مجاری ضمن ابراز همدردی با شهدا و مجروحان این حادثه، از طرف دولت مجارستان تروریسم در هر شکلی را محکوم کرده و خواستار مبارزه با آن در تمامی حوزه ها شدند.

عده ای از دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاههای بوداپست نیز با روشن نمودن شمع و نثار شاخه های گل در مقابل سفارت، نسبت به شهدای این حادثه تروریستی ادای احترام کردند.

روز چهارشنبه 17 خرداد در 2 حمله تروریستی جداگانه، ساختمان مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی (ره) هدف تیراندازی مهاجمان انتحاری مسلح قرار گرفت که بر اثر آن 17 نفر شهید و حدود 50 نفر دیگر نیز مجروح شدند.

به گفته منابع امنیتی، با هوشیاری ماموران حرم مطهر امام خمینی(ره)، یکی از مهاجمان انتحاری قبل از اقدام مورد اصابت گلوله قرار گرفت و فرد انتحاری دیگر نیز خود را منفجر کرد. از سه مهاجم به مجلس شورای اسلامی نیز یک تروریست خود را منفجر کرد و 2 تن دیگر توسط نیروهای امنیتی و حفاظتی به هلاکت رسیدند.

گروه تکفیری تروریستی داعش مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.