کرمانشاه؛

بخشی مهمی از توسعه نیافتگی جامعه ریشه فرهنگی دارد

استاندار کرمانشاه گفت: بخش مهم و قابل توجهی از دلایل توسعه نیافتگی جامعه ریشه در مشکلات و مسایل مختلف فرهنگی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛دکتر رازانی ظهر امروز در نشست کارگروه زنان و خانواده استانداری اظهار داشت: بسیاری از صاحب نظران دنیا معتقدند بخش مهمی از توسعه نیافتگی جوامع ریشه در فرهنگ دارد.

استاندار کرمانشاه افزود: این نظریه در میان صاحبنظران داخل کشور نیز طرفداران بسیار دارد و نویسندگانی همچون محمدعلی جمال زاده، مهندس بازرگان، دکتر زیباکلام و دکتر سریع القلم به اهمیت نقش فرهنگ در توسعه اشاره کرده اند.

وی گفت: در استان کرمانشاه نیز می توان آشکارا رد ‍پای مسایل فرهنگی را در توسعه نیافتگی استان مشاهده کرد که روشن شدن ابعاد این امر نیازمند تحقیق و بررسی بیشتر توسط نهادهای ذی ربط است.

این مقام عالی استان با تاکید بر وجود تفاوت های فرهنگی در میان مناطق مختلف کشور اظهار داشت: هرچند اکثریت مردم ایران مسلمان هستند و همه به زبان فارسی به عنوان زبان رسمی کشور مسلط هستند ولی با این وجود شاهد تفاوت های فرهنگی در میان مناطق مختلف هستیم.

وی اظهار داشت: ایران یک کشور متمرکز اشت و برنامه های کلان کشور در وزارتخانه ها و یا نهادهای ملی تنظیم می شود. اما اینکه تصور شود شرایط در همه کشور یکسان است و همه شاخص ها در همه جا یکسان می باشد امری اشتباه است.

دکتر رازانی افزود: در استانی مانند کرمانشاه شاهد اقلیم های متفاوت هستیم و در همه جا نمی توان یک نسخه واحد برای توسعه ‍پیچید. برای نمونه با وجود اینکه کشاورزی از محورهای توسعه استان است ولی در مناطق کوهستانی مانند ‍‍پاوه و اورامانات زمین مناسب برای کشاورزی بسیار محدود است. همچنین شاهد یک تنوع فرهنگی و مذهبی در استان هستیم و در هر منطقه ای نیازمند در ‍پیش گرفتن برنامه های منتاسب با آن حوزه هستیم.

استاندار کرمانشاه در ادامه به فراهم بودن بسترها برای فرهنگ سازی در دنیای امروز اشاره کرد و گفت: در گذشته سرعت تحولات فرهنگی بسیار اندک بود و تفاوتی چندانی میان نسل ها وجود نداشت ولی در دنیای امروز با توجه به رشد تکنولوژی این سرعت بسیار زیاد شده است.

این مقام عالی استان تصریح کرد: اگر راهکارهای عملی و کاربردی برای حل مشکلات در حوزه های مختلف از طریق رسانه های ارتباط جمعی و یا همایش ها و برنامه های آموزشی به جامعه ارایه شود، مردم با اشتیاق این راهکارها را به کار خواهند گرفت.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.