در حمایتی آشکار از اشغالگری صهیونیست‌ها؛

سنا طرح انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس را تصویب کرد

سنای آمریکا طرح انتقال سفارت این کشور در فلسطین اشغالی، از تل‌آویو به بیت‌المقدس را تصویب کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پولیتیکو؛ مجلس سنای آمریکا امروز  طرح  انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس را تصویب کرد. همراه با این طرح، نمایندگان سنا خواستار حل و فصل چالش منطقه خاورمیانه بر اساس راهکار استقرار «دو دولت» شدند.

در این سند که به تصویب سنا رسید، آمده است: دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکا از سال‌ها پیش بر یک سیاست واحد در قبال قدس اتفاق نظر داشتند.  موضوع صلح خاورمیانه باید از سوی فلسطین و اسرائیل در چارچوب به رسمیت شناختن «دو دولت مستقل» به دست آید.

البته سند تصویب شده در سنای آمریکا الزام‌آور نیست؛ اما نشان‌دهنده رویکرد بالاترین نهاد قانونگذاری آمریکا درباره این مسئله است.

کنگره آمریکا در سال ۱۹۹۵ طرحی را تصویب کرد که به دولت این کشور اجازه می‌دهد سفارت آمریکا را از تل‌آویو به بیت‌المقدس منتقل کند؛ اما اختلاف نظرات در مورد بیت‌المقدس موجب شد رؤسای جمهور آمریکا در چندین دوره متوالی، اجرای این طرح را به تعویق بیاندازند.

"دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، نیز بر خلاف وعده‌های انتخاباتی‌اش، چند روز پیش با امضای فرمان جدیدی، اجرای قانون انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به بیت‌المقدس را به‌مدت 6 ماه دیگر به تعویق انداخته بود. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار