سی ان ان: موضوع انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس منتفی است

دونالد ترامپ بر خلاف میل باطنی خود مبنی بر انتقال سفارت این کشور از تل آویو به بیت المقدس ، فرمان انتقال سفارت را امضا نمی کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، دونالد ترامپ -- رئیس جمهور آمریکا -- بر خلاف میل باطنی خود مبنی بر انتقال سفارت این کشور از تل آویو به بیت المقدس ، فرمان انتقال سفارت را امضا نمی کند. 

بر این اساس، سال گذشته باراک اوباما ، رئیس جمهور پیشین آمریکا فرمانی را امضا کرد که بر اساس آن انتقال سفارت این کشور از تل آویو به بیت المقدس مسکوت ماند. این فرمان باید روز نخست ماه ژوئن تمدید شود تا بر اساس آن، وزارت امور خارجه موضوع انتقال سفارت را از دستور کار خارج کند. 

دونالد ترامپ بنابر وعده های تبلیغاتی خود و همچنین خواست قلبی خود و هم حزبی هایش می خواست انتقال سفارت را عملی سازد اما با توجه به هشدارهایی که دولت وی پشت پرده دریافت کرد، در روزهای آتی فرمانی را امضا خواهد کرد که به موجب آن موضوع انتقال سفارت از دستور کار خارج می شود. 

بر اساس این گزارش ، دولت ترامپ مدعی شده از آنجا که موضوع انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس بسیار جنجال بر انگیز است و رییس جمهور تلاش می کند موضوع (به اصطلاح) صلح خاورمیانه را به جریان بیاندازد؛ از این رو تصمیم گرفته از انتقال سفارت چشم پوشی کند. 

روسای جمهور آمریکا 20 سال است از دوره ریاست جمهوری بیل کلینتون به این سو، فرمان لغو انتقال سفارت شان از تل آویو به بیت المقدس را تمدید می کنند و علت آن هم همواره نگرانی های امنیت ملی بیان شده است. 

ترامپ در جریان تبلیغات انتخاباتی سال گذشته در پاسخ به این پرسش که آیا بیت المقدس را به عنوان پایتخت اسرائیل (رژیم صهیونیستی) به رسمیت خواهد شناخت و آیا سفارت آمریکا را منتقل خواهد کرد با اطمینان کامل مدعی شد: « بله به رسمیت می شناسم و به سرعت برای انتقال سفارت اقدام خواهم کرد. حقیقت این است که من می خواهم سفارت مان به اورشلیم (بیت المقدس) منتقل شود.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار