سردبیر پایگاه نقد شعر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

پایگاه نقد شعر بیش از هزار عضو دارد/ برخی اشعار قابلیت نقد ندارند

در همین مدتی که پایگاه نقد شعر را رونمایی کردیم؛ یعنی از اول اردیبهشت تا کنون این پایگاه ادبی بیش از هزار عضو دارد.

پایگاه نقد شعر بیش از هزار عضو دارد
غلامرضا طریقی سردبیر پایگاه نقد شعر، در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این پایگاه ادبی گفت: خوشبختانه استقبال از پایگاه نقد شعر از آنچه پیش‌بینی می‌کردیم، بیشتر است. در همین مدتی که پایگاه نقد شعر را رونمایی کردیم؛ - یعنی از اول اردیبهشت تا کنون- این پایگاه ادبی بیش از هزار عضو دارد. این استقبال ناگهانی از پایگاه نقد شعر کار ما را دشوار کرد. در این یک ماه هم وظیفه و هم کار ما افزایش یافت.

وی افزود: می توان گفت به طور تقریبی 90 درصد کسانی که در پایگاه نقد شعر عضو شدند، شاعران شهرستانی و 10 درصد شاعران تهرانی بودند. شعرای تهرانی به طرق مختلف می‌توانند به اساتیدی که نقد شعر را در پایگاه نقد شعر انجام می‌دهند، دسترسی داشته باشند و از نقد آنها بهره ببرند اما چون دسترسی شاعران شهرستانی به این اساتید سخت‌تر است، برایشان اهمیت بیشتری دارد.

سردبیر پایگاه نقد شعر در خصوص کیفیت شعرهایی که به این پایگاه ادبی ارسال شده است، اظهار داشت: یک اتفاق خوب از نظر کیفیت در پایگاه نقد شعر افتاد. این پایگاه ادبی باید زودتر از این تشکیل می‌شد. از طریق این پایگاه می توان برآورد خوبی از کار شاعران جوان کرد. یکسری آثار که به پایگاه نقد شعر ارسال می‌شود، آنقدر ابتدایی هستند که به نقد اثر نمی‌رسد. برای این دسته از افراد پاسخ کوتاهی می‌نویسم. درباره مابقی شاعران هم آثار فوق‌العاده و غیر قابل تصوری پیدا می‌شد.

طریقی ادامه داد: آثار ارسالی به پایگاه نقد شعر سبب شد، تصور کلی را که از شعر تهران داشتیم رها کنیم. یکی از مشکلاتی که شاعران از آن سخن می گویند، سهل انگاری‌های زبانی در شعر جوان است. این مسئله درباره چند شاعری است که اطرافمان در تهران می‌بینیم. پایگاه نقد شعر هم برای ما  که شناختی از شعر امروز پیدا می‌کنیم و هم برای مخاطبان که می‌خواهند کاری جدی انجام دهند. 
 
 
انتهای پیام/
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار