راه‌اندازی نقد شعر به منظور دست‌یابی تمام شاعران جوان به نقد شعر بود

پایگاه نقد شعر به منظور دستیابی شاعران جوان در شهرهای مختلف کشور به نقد اشعارشان راه‌اندازی شد.

راه‌اندازی نقد شعر به منظور دست‌یابی تمام شاعران جوان به نقد شعر بودغلامرضا طریقی، سردبیر پایگاه نقد شعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص این سایت گفت: اولین بار است که پایگاه نقد شعر راه‌اندازی می‌شود. به طور اساسی بیشتر نقدها شامل آثار شاعران یا کتاب‌های منتشر شده‌ و همچنین نقد شفاهی آثار شاعرانی که در اول راه هستند، می‌شود. با توجه به دو نکته این پایگاه نقد شعر را راه‌اندازی کردیم؛ یکی آنکه شاعران جوانی که در شهرهای مختلف کشور هستند و امکان دسترسی به نقد شعر را ندارند بتوانند به نقد شعر دست یابند. به عنوان مثال شاعری که در سیستان و بلوچستان است امکان نقد شعرش توسط اسماعیل امینی برایش فراهم نیست و این پایگاه این امکان را برای وی فراهم می‌کند.

وی افزود: از گسترش فضای مجازی در کشور می‌توان برای نقد شعر استفاده کرد. سال گذشته طرح احداث پایگاه نقد شعر در بنیاد شعر و ادبیات داستانی آماده گردید. مدتی طول کشید تا آمادگی این را داشته باشیم که بتوانیم هزاران نفر را عضو کنیم. همه شاعران می توانند به سایت پایگاه نقد شعر مراجعه کنند. عضویت آن در حد تکمیل مشخصات است و حق عضویتی از فرد دریافت نمی‌شود. شاعران می‌توانند در همان مرتبه نخست یا دفعات دیگر سه اثر را به تناوب برای سایت بفرستند نقدها در اختیار منتقدان قرار داده می‌شود، آنها نقد می‌کنند و نقدها روی سایت منتشر می‌شود.

سردبیر پایگاه تخصصی نقد شعر با اشاره به وجود شعر برای تمام نهله‌های شعری در این پایگاه اظهار داشت: از همه نهله‌های شعری در پایگاه نقد شعر شرکت خواهند کرد. از ابتدا بنای پایگاه نقد شعر بر این است که از همه طیف‌های شعری، از شاعران باتجربه و منتقدین استفاده کنیم. هم اکنون محمد کاظم کاظمی، اسماعیل امینی، حمیدرضا شکارسری، سعید بیابانکی، ابراهیم اسماعیل اراضی، اکبر میرجعفری، فریبا یوسفی، علی محمد مودب، عبدالجبار کاکایی و ارمغان به‌پرور با پایگاه نقد شعر به عنوان منتقد همکاری می‌کنند. سعی می‌کنیم این جمع‌ها را گسترده‌تر کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار