هاشمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

کمبود برخی اقلام دارویی نگران کننده نیست

عضو هیات مدیره صنعت پخش ایران با اشاره به این که کمبود دارویی در همه کشورها وجود دارد گفت: در برخی اقلام دارویی ممکن است دچار کمبودهایی باشیم که مقطعی بوده و جای نگرانی ندارد.

کمبود برخی اقلام دارویی نگران کننده نیست
سیدابراهیم هاشمی داروساز و عضو هیات مدیره صنعت پخش ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به این که عمده مشکل در تامین و توزیع دارو مربوط به معوقات سازمان‌های بیمه گر است، اظهار کرد: بطور مثال بیمه تامین اجتماعی معوقات خود را تا آذر ماه گذشته پرداخت کرده در حالی که قانونا باید ظرف ۲ ماه مطالبات پرداخته شود.

وی افزود: زمانی که داروخانه‌های مراکز دولتی و خصوصی به موقع مطالبات شرکت‌های توزیع و پخش دارو را نمی‌دهند آن‌ها نیز برای تامین داروی مورد نیاز از شرکت‌های تولیدی و وارداتی با مشکل مواجه شده و در واقع سیکل معیوبی ایجاد می‌شود که نتیجه آن کمبود مقعطی دارو خواهد بود.

هاشمی با اشاره به برخی از شنیده‌ها مبنی بر اینکه تعدادی از اقلام دارویی بیماران قلبی مدتی است کمیاب شده، تصریح کرد: کمبود‌ها حاصل مشکلات مالی است که در چرخه تولید و توزیع داروی کشور وجود دارد، اما این کمبود‌ها مقطعی بوده و جای نگرانی وجود ندارد.

عضو هیات مدیره صنعت پخش ایران با بیان این که گردش نقدینگی داخلی با مشکلات عدیده‌ای روبروست، بیان کرد: چنان چه فکری اساسی به حال مطالبات و معوقات سازمان‌های بیمه گر نشود قدرت خرید دارو برای شرکت‌های توزیع از بین رفته و در نتیجه بامعضلات جدی در تامین داروی بیماران مواجه می‌شویم.

هاشمی یاد آور شد: معوقات داروخانه‌های مراکز دولتی به مراتب بیشتر از مراکز خصوصی است درحالی که گردش نقدینگی هر دو بخش با توجه به دیرکرد پرداخت سازمان‌های بیمه گر با مشکل روبروست بطوری که بسیاری از داروخانه‌های بخش خصوصی به سمت ورشکستگی و تعطیلی رفته‌اند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار