گفتگوی تلفنی پوتین و اردوغان در خصوص تنش اعراب با قطر

ولادیمیر پوتین در گفت وگوی تلفنی با همتای ترکیه ای در باره تنش رو به افزایش عربستان و قطر تبادل نظر کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در گفت وگوی تلفنی با رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای در باره تنش رو به افزایش عربستان سعودی و قطر مذاکره و تبادل نظر کرد.

عربستان و به دنبال آن بحرین، امارات متحده عربی و مصر روز دوشنبه با اعلام حمایت قطر از تروریسم و افراطی گری، مداخله در امور کشورهای عربی، تهدید امنیت ملی و پناه دادن به افراطی ها، تمامی روابط خود را با این کشور قطع کردند.

قطر همچنین از ائتلاف ضد یمنی که از فروردین 94 با حمله به یمن، مردم این کشور را بمباران و تحت فشار قرار داده است، اخراج شد.

پایگاه اینترنتی دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین شامگاه دوشنبه اعلام کرد: روسای جمهوری روسیه و مصر در گفت وگوی تلفنی تنش بین قطر و عربستان را کامل بررسی کردند.

دو طرف همچنین از تمامی کشورهای ذینفع دعوت به گفت وگو کردند تا به راه حل لازم دست یابند و آرامش و صلح و ثبات در منطقه خلیج فارس نیز پایدار بماند.

در این گفت وگوی تلفنی تصریح شد که بحران شدید در خاورمیانه تلاش های منظم، هماهنگ و همکاری نزدیک جامعه جهانی در امر مبارزه با تهدیدهای تروریستی را می طلبد.

سران روسیه و ترکیه همچنین برای ادامه همکاری به منظور کمک به حل و فصل سیاسی بحران سوریه از جمله تامین شرایط اجرای توافق موجود برای ایجاد محدوده های کاهش تنش در این کشور موافقت کردند.
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار