نماینده، ولی فقیه در لرستان:

مشروعیت جامعه و بالندگی انقلاب به ولایت فقیه و رهبری است/ مبادا روحیه انقلابی جایش را به روحیه سازش دهد

نماینده، ولی فقیه در استان لرستان گفت:مبادا روحیه انقلابی جایش را به روحیه سازش دهد، مبادا ارزش‌های انقلاب اسلامی زیر پا گذاشته شده و حرام خدا حلال و حلال خدا حرام شمرده شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مراسم بزرگداشت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیان گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) شامگاه یکشنبه در مصلی الغدیر شهرستان خرم‌آباد با حضور مسئولین استانی و عاشقان پیر خمین برگزار شد.

آیت الله میر عمادی در این مراسم ضمن گرامی داشت سالگرد ملکوتی امام و قیام ۱۵ خونین خرداد، گفت: ۲۸ سال است که مردم ایران اسلامی در فراق امام راحل، راهش را ادامه می‌دهند، ۲۸ سال است که نام امام بر سر زبان‌ها است و در مسیر انقلاب اسلامی ایران می‌درخشد، ۲۸ سال است که خلف صالح امام خمینی یعنی مقام معظم رهبری به عنوان حافظ و نگهبان دستاوردهای انقلاب این کشتی پرتلاطم را بهذسر منزل مقصود رسانده است.

وی با ابراز اینکه امروزه دوست و دشمن همگی به پایداری و اقتدار نظام جمهوری اسلامی معترف هستند، گفت: راه و اندیشه امام ادامه دارد و تن‌ها کسی که توانسته است راه و خط امام را به خوبی و به دور از هرگونه تحریف و انحراف نگه دارد شخص مقام معظم رهبری بوده است و اجتماع امروز مردم ولایتمدار گواه بر این است که امام خمینی (ره) در دل مردم جای دارد.

نماینده، ولی فقیه در استان با اشاره به انواع نفس‌های انسان، افزود: خداوند متعال سه نفس را در وجود انسان نهاده است؛ اول نفس اماره که نفس هدایت کننده به سمت گناه و خطاست، دوم نفس لوامه که نفس سرزنش گر است و انسان را از گناه باز می‌دارد و در نهایت نفس مطمئنه که عالی‌ترین نفس در انسان است و جز خدا چیز دیگر ندارد و همه حرکات و سکنات برای خداست.

وی افزود: امام خمینی (ره) شخصیتی است که از نفس مطمئنه برخوردار بوده‌اند و خدا در نظر ایشان بسیار بزرگ و غیر خدا در نظر او ناچیز و کوچک است و تمام ابر قدرت‌های شرق و غرب در نظر امام کوچک بود و امام جز خدا اندیشه‌ای نداشتند.
آیت الله میر عمادی دومین علامت نفس مطمئنه را تسلط بر خویشتن دانست و گفت: تسلط بر خویشتن به معنای غلبه بر هوای نفس است و امام کلام و عملی را برای هوای نفس نگفت، ایشان در جهاد اکبر همواره پیش تاز بودند.

وی علامت دیگر نفس مطمئنه را مرعوب نشدن در برابر دشمنان بیرونی معرفی کرد و افزود: امام خمینی (ره) در هیچ یک از مراحل زندگی در برابر هیچ کسی جز خداوند متعال سر تسلیم فرود نیاورد؛ امام آن چنان با قوی و با اراده به میدان آمد که دل همه ابرقدرت‌ها و استکبار جهانی را به لرزه درآورد.

نماینده، ولی فقیه در استان لرستان، گفت: کار امام خمینی (ره) ایجاد تحول در عرصه‌های مختلف بود، امام فردی انقلابی بود که که در عرصه سیاست و حکومت تحول ایجاد کرد؛ تحولی که در هیچ کجای تارخ قابل مشاهده نیست.

وی در ادامه گفت: امام خمینی (ره) نظریه جدایی دین از سیاست را برای همیشه کنار گذاشت و مسئله سیاست عین دیانت و دیانت عین سیاست را بر کرسی حکومت نشاند، امام هم چنان در عرصه سیاست حومتتوانست حکومت ۲۵۰۰۰ ساله شاهنشاهی را سرنگون و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را بنا نهد.

حجت الاسلام میر عمادی با بیان اینکه امام خمینی (ره) توانست اصل ولایت فقیه را در جامعه پیاده کند گفت: امروزه مشروعیت جامعه و بالندگی انقلاب به ولایت فقیه و رهبری است؛ در نظام ولایی مشروعیت هر کسی به امضای رهبری است و اگر تنفیذ رهبری نباشد مشروعیتی وجود ندارد و اگر قوای مسلح و نهادهای حکومتی اطاعتی از نظام اسلامی دارند به خاطر مشروعیتی است که از سوی، ولی فقیه آمده است.

وی ادامه داد: در عرصه اجتماع نیز امام راحل معنویت و ارزش‌های والا را در جامعه حاکم کرد، اگر جوانان با اشاره امام به میدان رفته و از جان خود گذشته‌اند به این دلیل بوده که امام خمینی (ره) منادی ارزش‌ها و اسلام ناب محمدی بوده است.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه امام خمینی (ره) ابراهیم بت شکن بود که بت‌های طاغوتی را به زیر افکند گفت: امام راحل رویکرد انسان معاصر را به سمت معنویت کشاند و قدرت‌های باطل و مادی را تضعیف کرد؛ منافقین و منحرفین و سر سپرده‌ها نزد امام جایگاهی نداشتند و به معنای واقعی امام بت شکن و طاغوت شکن بود.

آیت الله میر عمادی گفت: اگر امروز امام راحل محبوب دل هاست به دلیل روحیه انقلابی وی بوده است نه روحیه سازش و تسلیم، و لذا مسئله حفظ انقلاب اسلامی مهمترین مسئله امروز جامعه اسلامی است.

وی ادامه داد: مبادا روحیه انقلابی جایش را به روحیه سازش دهد، مبادا ارزش‌های انقلاب اسلامی زیر پا گذاشته شده و حرام خدا حلال و حلال خدا حرام شمرده شود.

نماینده، ولی فقیه در استان با بیان اینکه امام خمینی (ره) خدمت به مردم را بالاترین افتخار خود دانستند و افزودند: امام خمینی (ره) خدمت به مردم را جایگزین آقایی کردن به مردم و ساده زیستی مسئولان را جایگزین خوی اشرافی گری کرد و مبادا امروز مسئولین ما به سمت اشرافی گری رفته و خدمت به مردم را فراموش کنند.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر روحیه انقلابی گری گفت:روحیه انقلابی گری یعنی تکیه بر ارزش‌های دینی، یعنی تکیه بر توان و ظرفیت‌های داخلی، یعنی اعتماد به نسل جوان و اعتماد به داشته‌های خویش، یعنی حفظ عزت و حکمت در سیاست خارجی و در نهایت یعنی خدمت خالصانه به مردم و حاکمیت عقلانیت.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان این موضوع که تداوم انقلاب اسلامی به حفظ روحیه انقلاب گری است اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان از هیچ گونه توطئه و شیطنتی فروگذار نشده‌اند و لذا وظیفه ما این است که در این شرایط سخت و حساس متحد و منسجم پشت سر ولایت فقیه ایستاده و از ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی تا پای جان دفاع کنیم.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) منشاء بیداری اسلامی در جهان است ادامه داد: خدای متعال را شاکریم که وقتی انتخاباتی در ایران برگزار می‌شود بیش از ۴۱ میلیون نفر شرکت می‌کنند و این یعنی تائید نظام و رهبری؛ یعنی ایستادگی پای انقلاب و تداوم راه امام و این یک الگو برای تمام جهانیان در جهت استقامت بر ارزش‌های دینی حاکم بر کشورشان است.


انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار